عصر امروز؛

تقاطع غیرهم‌سطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد زیر بار ترافیک رفت

شناسه : 25302 ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲ منبع : ایرنا
تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالبا حضور استاندار لرستان و جمعی از مسوولان استان بهره‌برداری شد.
تقاطع غیرهم‌سطح شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد زیر بار ترافیک رفت
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهرداری خرم‌آباد با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه به پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا خردادماه سال گذشته آغاز و بنا بود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد.

این طرح عمرانی ضروری با همکاری مناسب پیمانکار و تزریق به موقع اعتبارات هشت ماه زودتر از موعد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و براساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به عنوان فنداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند دو لاین رفت و دو لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود اما در این پروژه با مهندسی ارزش و مدیریت هزینه مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شد.

شهردار خرم آباد در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی واقع در خیابان شریعتی را رفع کرد.

داریوش بارانی بیرانوند با قدردانی از تلاش‌های جهادگونه قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری در اجرای این طرح افزود: تمامی مسوولان استان در تکمیل این طرح تلاش‌های بسیاری داشتند که شایسته قدردانی است.

وی افزود: به زودی کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در ورودی مسکن مهر را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم داشت.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: پیش‌بینی شده در سال جاری پنج پروژه در مقیاس این طرح برای شهر خرم‌آباد تعریف و اجرایی شود.

در آیین افتتاح این طرح استاندار لرستان، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند.

پایان‌خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.