استاندار لرستان: مدیران دستگاه اجرایی برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند

شناسه : 25430 ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۳ منبع : ایرنا
استاندار لرستان گفت: فرصت جذب منابع وجود دارد و بودجه هنوز بسته نشده است در این راستا مدیران باید برای جدب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.
استاندار لرستان: مدیران دستگاه اجرایی برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، ابوطالب شفقت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست قانون بودجه را مطالعه کرده و سهم دستگاه خود را احصا کنند.

وی با بیان اینکه صرف هزینه‌های باقی‌مانده سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه باید پیگیری شود، اظهار کرد: مدیران همچنین لازم است تمام تبصره‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ از محل منابع متمرکز در اختیار دستگاه‌های اجرایی سهم استان را مشخص کنند و نسخه‌های تهیه شده را در اختیار استانداری قرار دهند، تا بتوانیم بیشترین منابع را جذب کنیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: مدیران باید مسئول تامین منابع دستگاه‌ها را انتخاب کنند و از طرف استاندار نیز به زودی یک نفر مسئول تامین منابع انتخاب و منابع و تسهیلات مورد نیاز استان پیگیری خواهد شد.

شفقت تصریح کرد: تامین منابع باید به طور جدی پیگیری شود و بخش‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پیگیری شود و حداکثر تا آخر اردی‌بهشت مدیران قانون بودجه را مطالعه کنند و نوع اجرای برنامه‌ریزی پیگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت جهادی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار سازماندهی شده و تامین منابع در دستور کار قرار گرفته است. اگر مدیران نسبت به راه‌کارها نظری بیان کنند و اگر نه باید موارد مورد نیاز استان را اجرا کنند و این اتمام حجت است.

شفقت با بیان اینکه کارکرد مدیران به عنوان کارکرد وزارت‌خانه مربوطه به دولت ارائه می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم بودجه‌های دستگاه‌ها پیگیری شود و سهم استان گرفته شود.

وی با بیان این نکته که از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهسم به طور منظم در جلسات شورای برنامه ریزی حاضر شوند افزود: اعتبارات تملک دارایی تا پایان تیرماه باید هزینه شود و در این بخش می‌توان از وزارت‌خانه‌ها درخواست منابع کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای موفق طرح بیمارستان نیایش ادامه داد: این طرح در دولت سیزدهم با پیشرفت بسیار خوبی اجرا شده است.

شفقت با تاکید بر اینکه مسئولان باید با سرعت و رویکرد کارشناسانه پاسخ‌گوی استعلامات باشند، گفت: فرصت جذب منابع وجود دارد و بودجه هنوز بسته نشده است در این راستا مدیران باید برای جدب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.

در این جلسه ۱۱ مصوبه امور زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی تصویب شد.

پایان/‌

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.