/هواشناسی/آخرین میزان بارندگی‌های اخیر در لرستان

شناسه : 25243 ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مدیرکل هواشناسی لرستان آخرین میزان بارندگی‌های اخیر در این استان را اعلام کرد.
/هواشناسی/آخرین میزان بارندگی‌های اخیر در لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، بهروز مرادپور اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در نورآباد با میزان ۵۶ میلی‌متر ثبت شده و میزان بارش در خرم‌آباد ۲۴.۴، بروجرد ۱۸.۲ ، کوهدشت ۴۳.۷، الشتر ۲۹.۶، پلدختر ۳۰.۸، رومشکان ۴۱.۷ و سراب دوره ۳۹.۲ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: میزان بارندگی در ریمله ۲۵.۴ میلی‌متر، سپیدشت ۱۸.۹ ، شول‌آباد ۲۴.۸، ایمان آباد ۳۶ ، دورود ۱۵.۲، ، ازنا ۳.۳ و سیلاخور هشت میلی‌متر ثبت شده و کمترین میزان بارش با ۲.۶ میلی‌متر در الیگودرز بوده است.

مرادپور ادامه داد: بنا بر هشدار هواشناسی لرستان سامانه بارشی قوی از بامداد سه‌شنبه در استان فعال و تا بامداد چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از مخاطرات این سامانه قوی بارشی ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، طغیان برخی رودخانه‌ها ، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و … ، تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید پیش بینی شده است .

مرادپور گفت:  عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تمهیدات مقتضی برای کاهش خسارت به محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه شده است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.