/لرستان را باید دید/تالاب ازگن دورود جاذبه‌ای خاص که باید سفرش را تجربه کرد

شناسه : 25251 ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۵ منبع : ایرانگرد
لرستان یکی از استان‌های زیبای کشور است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است، جاذبه‌هایی طبیعی و تاریخی که می‌توانند بهانه‌ای خوب برای یک سفر جذاب به این استان باشند.
/لرستان را باید دید/تالاب ازگن دورود جاذبه‌ای خاص که باید سفرش را تجربه کرد
پ
پ

به گزارش مازین‌نیوز، لرستان یکی از استان‌های زیبای کشور است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است، جاذبه‌هایی طبیعی و تاریخی که می‌توانند بهانه‌ای خوب برای یک سفر جذاب به این استان باشند.

جالب است بدانید که این استان به دلیل آبشارهای زیاد و متنوع‌اش به سرزمین آبشارها شهرت دارد. به خاطر فراوانی تالاب و آبشار هرساله به خصوص در فصل بهار گردشگران زیادی به این استان سفر کرده و از زیبایی‌هایش دیدن می‌کنند. یکی از این زیبایی‌ها تالاب ازگن است که مورد توجه طبیعت گردان قرار می‌گیرد.

شهرستان دورود هم در این استان به لحاظ داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان هر سال در ایام نوروز و بهار میزبان گردشگران و طبیعت دوستان از سراسر کشور و حتا خارج از ایران می‌باشد.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی دورود می‌توان به دریاچه گهر، دره نی‌گاه، چشمه و آبشار وقت ساعت، پریزکوه، آبشار ازنادر، بیشه‌تی، تنگه عزیزآباد، قله قارون، آبشار و بیشه آب‌گرم و دشت لاله‌های واژگون رزستان اشاره کرد.

این شهرستان با واقع شدن در شرق لرستان و موقعیت خاص جغرافیایی‌اش دارای طبیعتی زیبا و دل‌انگیز است. یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت دورود همین تالاب ازگن است که در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان و در پای کوه ازگن قارون خودنمایی می‌کند.

این تالاب زیبا و چشم‌نواز فصلی در دامنه کوه پریز دورود واقع شده و تالابی فصلی است که معمولا تا اواخر بهار دارای آب بوده و پس از آن خشک می‌شود. جمع شدن آب باران و یا ذوب شدن برف‌های کوه قارون باعث به وجود آمدن این تالاب شده و چشم‌انداز زیبایی را برای گردشگران به تماشا می‌گذارد. زیبایی های خاص و در مسیر تالاب ازگن هم دیدنی است.

کوه‌های مخملی بکر و دست نخورده و همچنین دره‌ها و آبشارهای دورود سبب می‌شود که این‌جا را با نام پایتخت طبیعت ایران نیز بشناسند.

جذابیت‌ها و زیبایی‌های این مسیر دل هر دوست‌دار طبیعتی را به وجد می‌آورد و با رسیدن به روستای کوچک گورکش با خانه‌های کاه‌گلی‌اش حس و حالی عجیب و خاص را به بیننده هدیه می‌کند.

 

تالاب ازگن هم در این بین تالابی است که تصویری چشم‌نواز از آسمان و کوه‌ها را به آغوش کشیده و درختان خیال‌انگیر و زمین سبز و جذابش به همراه اسب‌های وحشی، جذابیت و زیبایی این منطقه را چندین برابر جلوه می‌دهد.

گونه‌های گیاهی این منطقه هم قابل توصیف است، گیاهانی مانند نرگس، زنبق، میخک وحشی، نعناع و پونه که تنوع آنها مثال زدنی است و در کنار گیاهان گندمین که بلندای آنها به پنجاه سانتی‌متر می‌رسد، تابلویی خاص را به وجود آورده است.

زیبایی‌های تالاب ازگن به همین جا ختما نمی‌شود بلکه حیواناتی هم در اینجا زندگی می‌کنند که حیات‌وحش این منطقه را تشکیل می‌دهند. حیواناتی همانند خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، گراز، اسب‌های وحشی و بز کوهی که نقاش توانای طبیعت زیبایی‌هایی خاص را در وجودشان قرار داده است.

در نزدیکی این جاذبه طبیعی آبشار آب‌گرمه هم با فاصله زمانی ۳۰ دقیقه و قله قارون با ارتفاع ۲۲۰۰ متر قرار دارد که می‌توانید از این زیبای دیدنی هم لذت ببرید.

مسیر دسترسی تالاب ازگن

برای رفتن به این طبیعت ناب، از شهر دورود به سمت جاده پیرعبدالله بروید و با رسیدن به پل خط آهن چم‌چیت و روستای گورکش مسیر سمت راست به تالاب زیبای ازگن، روستای گورکش و غار و سراب منو طی کنید. سرانجام به این جاذبه خاص خواهید رسید.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “/لرستان را باید دید/تالاب ازگن دورود جاذبه‌ای خاص که باید سفرش را تجربه کرد”
  1. مسئولین محترم لرستان
    جاده دورود به سمت روستاهای عمارت، تی، امیرآباد، راکن، چنار، برآفتاب کم‌عرض است و تقریبا در تمامی مسیر خطر سقوط به پرتگاه وجود دارد.
    این امر باعث شده تا مردم همواره با ترس از این مسیر که تقریبا هر روز از آن تردد دارند، عبور کنند.

    این مهم نیازمند بررسی و پی‌گیری است و از شما تقاضامندیم چشمان خو را بر روی مشکلات مردم نبندید.
    سپاس.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.