فعالیت ۱۰ واحد کشتارگاه دام و طیور در لرستان

شناسه : 24604 ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مدیرکل دامپزشکی لرستان از فعالیت ۱۰ واحد کشتارگاه طیور و دام در این استان خبر داد.
فعالیت ۱۰ واحد کشتارگاه دام و طیور در لرستان
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین نیوز، مصطفی زبردست در نشست با رسانه های لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ کشتارگاه دام و طیور در این استان مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: این در صورتی است که ظرفیت کشتارگاه های طیور در لرستان ۲۲ هزار قطعه در  ساعت است و علاوه بر نیاز استان قسمتی از نیاز استان‌های همجوار نیز در این زمینه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۳ میلیون قطعه طیور در این استان با نظارت دامپزشکی کشتار شده است، افزود: همچنین امسال ۱۲۴ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: طی ۶ ماه پایانی هر سال و فرودین ماه جمعیت زیاد دام در اطراف شهرستان پل‌دختر مستقر می شوند و از خدمات دامپزشکی برای دام های عشایر و مایه کوبی بصورت رایگان برای چهار بیماری تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت بهره مند می شوند و خوشبختانه اپیدمی در جمعیت دامی استان وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه با بیان اینکه یکی از مشکلات دام‌پزشکی لرستان ناوگان حمل گوشت است و دلیل اصلی آن حجم کشتار زیاد است، گفت: البته در لرستان زیرساخت مناسبی برای انجام این کار نداریم و برای رونق این حوزه از حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم.

زبردست اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده دریافت تسهیلات ارزان قیمت علاقمندان این بخش در حال انجام است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.