صادرات سالانه چهار تا پنج هزار تُن گوجه‌فرنگی و فلفل از لرستان

شناسه : 25106 ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات سالانه چهار تا پنج هزار تُن گوجه و فلفل از این استان خبر داد.
صادرات سالانه چهار تا پنج هزار تُن گوجه‌فرنگی و فلفل از لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، سید عماد شاهرخی در جلسه پایانه صادرات محصولات کشاورزی با محوریت فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود.

وی با تاکید بر انسجام بخشی برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی لرستان افزود: برای ساماندهی حوزه صادرات توسط بخش دولتی باید یک انسجام و هم‌افزایی وجود داشته باشد چراکه ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی استان بسیار است.

این مسئول ادامه داد: باید راه‌کارهای مختلف برای ایجاد قابلیت صادراتی بیش از پیش محصولات استان تدوین شود که حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جمله مواردی است که می تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

شاهرخی گفت: در صورتی که مولفه‌های پیش نیاز صادرات از جمله بسته بندی شکیل، کیفیت و موارد دیگر رعایت شود هزینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری می باشد همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش صادرات برای تولیدکنندگان در این راستا موثر خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سالانه چهار تا پنج هزار تن گوجه فرنگی و فلفل از لرستان به روسیه، امارات، قطر و کویت صادر می‌شود ادامه داد: همچنین سالانه سه تا ۴ هزار تن لبنیات توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

شاهرخی همچنین چین را عمده بازار هدف صادرات سالانه سه هزارتن پای مرغ از لرستان عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصولات شامل زعفران، سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌های مرزی صادر می‌شود.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.