رسیدگی به ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در لرستان

شناسه : 25149 ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر رسیدگی شد.
رسیدگی به ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، سید فرهاد ناصری‌نیا اظهار کرد: یک هزار و ۸۴۴ نفر از کارگران فعال در مشاغل سخت و زیان آور استان طی سال جاری پیش از موعد بازنشسته شدند.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر رسیدگی شد.

این مسئول تصریح کرد: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این کمیته‌ها، امسال یک هزار و ۶۸۷ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط برای ایجاد محیطی امن برای کارگران می ‌اشند، ادامه داد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا به نحوه ثبت نام دریافت سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد کارگران اشاره کرد و گفت: کارگران مشاغل سخت جهت پیگیری مراحل سختی کار، باید ابتدا درخواست خود را در سایت sakht.tkrtehran.ir ثبت و پس از بررسی و صدور رای توسط کمیته استانی، تامین اجتماعی فهرست شغل‌های بیمه را با شغل کارگر تطبیق و مراحل بازنشستگی کارگران را انجام خواهد داد .

وی بیان کرد: به موجب آیین نامه بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان آور همه کارگران مشغول در کارهای سخت با پرداخت حق بیمه متوالی می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.