تولید ۹ هزار و ۴۰۰ تُن تخم‌مرغ در لرستان

شناسه : 25126 ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ تن تولید تخم‌مرغ داشتیم که هدف‌گذاری استان برای تولید ۱۱ هزار تن است.
تولید ۹ هزار و ۴۰۰ تُن تخم‌مرغ در لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز به نقل از ایسنا لرستان، سید عماد شاهرخی اظهار کرد: در لرستان به طور میانگین ۶۳۰ تن شیرخام تولید می‌شود که این رقم در مقایسه با سال گذشته که ۵۷۴ تن بوده ۹.۷ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: علت افزایش تولید به خاطر افتتاح چندین گاوداری بزرگ استان نظیر در دلفان و الیگودرز بود که به چرخ تولید وارد شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برخی از گاوداری‌ها با ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید بودند که بخشی از این نقیصه جبران و به چرخه تولید اضافه شد.

شاهرخی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹هزار و ۴۰۰ تن تولید تخم‌مرغ داشتیم که هدف‌گذاری استان برای تولید ۱۱ هزار تن است.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی دو واحد مرغ تخم‌گذار ۵۰ درصد تولید تخم‌مرغ صنعتی استان را افزایش دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: به لحاظ دام‌پروری جزو استان‌هایی هستیم که علاوه بر نیاز خودمان بخش اعظمی از تولیدات را به خارج استان صادر می‌کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه روی تامین محصولات پروتئینی استان‌های همجوار تاثیرگذار هستیم و بخاطر تنظیم بازار استان یک مدتی از خروج دام سبک به خارج از استان جلوگیری کردیم و این موضوع سبب شد بازار استان‌هایی نظیر کرمان، اصفهان و یزد بهم بریزد و پس از تنظیم بازار استان خوشبختانه تعادل در بازار استان‌های مذکور ایجاد شود.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.