برنامه‌های حفاظتی ویژه در زیستگاه‌های سمندر لرستانی اجرا می‌شود

شناسه : 25221 ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: برنامه‌های حفاظتی ویژه هم‌زمان با ایام پایانی سال در زیستگاه‌های سمندر لرستانی اجرا می‌شود.
برنامه‌های حفاظتی ویژه در زیستگاه‌های سمندر لرستانی  اجرا می‌شود
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، محمدنبی حسنوند در بازدید از منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه اظهار کرد: برنامه‌های حفاظتی ویژه در زیستگاه‌های این گونه اندمیک تا ابتدای سال جدید توسط اداره‌کل محیط زیست لرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی فصلی در مسیر کول‌چپ واقع در منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه، گشت و کنترل مداوم در سطح زیستگاه‌های این گونه نادر با استفاده از نیروهای محیط‌بان استان، تشدید نظارت بر ورود و خروج تورهای گردشگری به زیستگاه‌ها و هماهنگی با نیروهای نظامی، انتظامی و جوامع محلی اجرایی می‌شود.

حسنوند بیان کرد: این اقدامات به منظور پیشگیری از هرگونه قاچاق احتمالی گونه سمندر در ایام پایانی سال صورت می‌گیرد.

وی ضمن هشدار به سودجویان و متخلفان زیست محیطی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش حیات وحش افزود: برخورد قاطع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با این اقدام تهدید کننده این گونه ارزشمند، در ایام پایانی سال تشدید می‌شود.

حسنوند با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی بر لزوم همکاری آحاد جامعه در حفاظت محیط زیست گفت: از تمام دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های زیست محیطی، دوستداران محیط زیست و جوامع محلی درخواست می‌شود اداره کل محیط زیست استان را جهت حفظ تنوع زیستی و گونه های ارزشمند جانوری به خصوص سمندر لرستانی یاری کنند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.