بارگیری و ارسال ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تُن کالا از ایستگاه‌های ریلی لرستان

شناسه : 25268 ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۵ منبع : ایرنا
مدیرکل راه آهن لرستان گفت: ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا طی پارسال از ایستگاه‌های ریلی استان بارگیری و ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
بارگیری و ارسال ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تُن کالا از ایستگاه‌های ریلی لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، رحمت رحمت نژاد اظهار کرد: این درحالیست که میزان بارگیری کالا در راه آهن استان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

وی افزود: همچنین مدت یاد شده تن کیلومتر مبدا – مقصد ( بارهای عبوری از ایستگاه های استان در مبدا و مقاصد مختلف) ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ تن بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابجا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

رحمت نژاد با اشاره به تعداد مسافر قطارهای حومه ای نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی پارسال ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه‌ای راه آهن لرستان جابجا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد واگن‌های راه آهن لرستان را هفت هزار و ۸۲۴ واگن عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سال ۱۴۰۱ تعداد واگن‌های آن پنج هزار و ۵۱۸ عدد بوده که شاهد رشد ۴۲ درصدی بوده است.

رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.