۶۲ مورد آتش‌سوزی جنگلی و مرتعی در سال جاری گزارش شده است

شناسه : 24304 ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه تاکنون ۶۲ فقره حریق در استان گزارش شده است، گفت: از مجموع ۴۹۰  هکتار اراضی جنگلی و مرتعی دچار حریق شده، ۳۴۶ هکتار جنگل و ۱۴۴ هکتار مرتع بوده است.
۶۲ مورد آتش‌سوزی جنگلی و مرتعی در سال جاری گزارش شده است
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز به نقل از ایسنا لرستان، حسین میرزایی با بیان اینکه در بحث حریق، پیشگیری بسیار تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد:با توجه به بارندگی‌های سال‌گذشته امسال شاهد پوشش گیاهی خوبی در مراتع بودیم و به منظور جلوگیری از حریق احتمالی تمرکز را روی نقاط بحرانی و حساس گذاشتیم.

وی با بیا اینکه در بحث مهار و اطفای حریق از ظرفیت سمن‌ها و NGO ها که بیش از ۵۵۰ نفر هستند در شهرستان‌ها استفاده و آنها را سازماندهی کردیم، افزود: از همیاران طبیعت در بخش‌های رصد، پایش و کشف حریق استفاده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: همچنین ۱۳۰ نفر از نیروهای زبده و آموزش‌دیده را تحت عنوان نیروهای واکنش سریع  سازماندهی کردیم تا در موقع حریق احتمالی سریعا آتش را در منطقه اطفاء و آن را مهار کنند.

وی افزود: همچنین به مرتعدارانی که دارای پروانه چرا هستند آموزش‌های لازم داده و به آنها تفهیم شد که نگهداری مرتع برعهده خودشان است.

میرزایی گفت: همچنین برای مهار حریق در استان، ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها و فرمانداران پای کار بودند که از همکاری آنها تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: امسال ۲۴۰ هکتار از جنگل و مرتع استان دچار حریق شدند که عمدتا سطحی بودند و با تلاش همه ظرف سه تا چهار ساعت حریق اطفا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه تاکنون ۶۲ فقره حریق در استان گزارش شده است، تصریح کرد: از مجموع ۴۹۰  هکتار اراضی جنگلی و مرتعی دچار حریق شده، ۳۴۶ هکتار جنگل و ۱۴۴ هکتار مرتع بوده است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.