چرخ و فلک وعده‌ها برای افتتاح شهربازی کیو خرم‌آباد

شناسه : 19122 ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۴ نویسنده : نسرین صفربیرانوند
شهربازی کیو یکی از پروژه‌هایی است که حدود دو دهه همواره با چالش و حاشیه روبرو بوده است، پس از چند سال تعطیلی و با ورود سرمایه‌گذار جدید قرار بود این مجموعه در ایام نوروز افتتاح شود، اما این وعده هم محقق نشد.
چرخ و فلک وعده‌ها برای افتتاح شهربازی کیو خرم‌آباد
پ
پ

ماژین‌نیوز، شهربازی کیو سال‌ها به دلیل اختلاف سرمایه‌گذار و شهرداری تعطیل و متروک شده بود، اما بالاخره خرداد ماه ۹۹ با ورود سرمایه‌گذار جدید خبرهای خوبی از احیا این مجموعه به گوش می‌رسید.

در حالی خبری از افتتاح مجموعه شهربازی کیو نیست که قرار بود این پروژه پس از سال‌ها تعطیلی برای شهروندان و مسافران نوروزی آماده باشد.

مسوولان شهرداری و شورای شهر چندین بار وعده داده بودند که شهربازی اواخر اسفند ماه آماده می‌شود اما مانند بسیاری از وعده‌های دیگر این وعده هم محقق نشد.

عدم بهره‌برداری از شهربازی کیو به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شهربازی خرم‌آباد پس از ۱۵ سال تعطیلی گلایه و ناراضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

در حالی خرم‌آباد با وجود فضاهای گردشگری از وجود یک فضای مفرح و سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان بی‌بهره است که ایجاد فضاهای شادی‌بخش ضرورتی است که مدیریت شهری بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

شهربازی کیو با مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع در کنار دریاچه  و مجموعه گردشگری کیو قرار دارد که  در صورت تکمیل می‌تواند در ایام نوروز و تعطیل پذیرای گردشگران بسیاری باشد.

برای اطلاع از آخرین جزییات شهربازی کیو با مدیر عامل سیما، منظر  و  فضای سبز شهرداری خرم‌‌آباد گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده‌ایم.

اعضا شورای شهر مخالف افتتاح بودند

احمد بیرانوند با اشاره به اینکه کارهای عمرانی شهربازی کیو تمام شده است، عنوان کرد: کارهای زیربنای، فضای سبز و آسفالت و سرویس بهداشتی پروژه تکمیل شده  است، همچنین سالن‌های سرپوشیده، چند دستگاه و تونل وحشت هم آماده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهربازی ایام نوروز با وجود وعده مسوولان شهرداری محقق نشد، توضیح داد: برخی اعضا شورای شهر گفتند نمی‌شود با ۶۰ درصد پروژه را افتتاح کرد، حداقل باید برای  افتتاح پروژه از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار  باشد، از طرف دیگر هم نمی‌شود کارگر و بنا مشغول کار باشد و مجموعه هم فعال باشد زیرا ممکن بود حادثه‌ای برای کودکان رخ بدهد.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهرداری خرم‌‌آباد گفت: پروژه اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها منتظر تایید چند دستگاه توسط استاندارد هستیم.

بیرانوند در خصوص افتتاح پروژه توضیح داد: طبق وعده سرمایه‌گذار ممکن است تا عید فطر آماده بهره‌برداری باشد، اما هفته آینده  تاریخ دقیق افتتاح را می‌توان مطرح کرد.

نظر معاون عمرانی افتتاح درصورت تکمیل صد درصدی بود 

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اما علت افتتاح نشدن شهربازی کیو را مخالفت معاون عمرانی استانداری عنوان کرد و گفت:  اینکه چرا شهربازی کیو در ایام نوروز افتتاح نشده ظاهرا معاون عمرانی استانداری نظرش این بوده که پس از تکمیل صد درصدی افتتاح شود.

حمیدرضا صفریان افزود: قرارداد سرمایه‌گذار سال گذشته تمام شده و اینکه قرارداد جدیدی منعقد شده یا خیر اطلاعی ندارم.

وی در خصوص زمان افتتاح شهربازی کیو، گفت: طبق صحبت سرمایه‌گذار پروژه ۳ دستگاه فعلا آماده نیست که اگر این دستگاه‌ها ساخته و نصب شود ممکن است تا خرداد ماه پروژه افتتاح شود البته این وعده دقیق نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری خرم‌‌آباد در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: من موافق افتتاح شهربازی کیو بودم چون علاوه بر استفاده شهروندان، برای سرمایه‌گذار و شهرداری درآمد زایی به دنبال داشت.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.