پذیرفته شدن دختر لرستانی برای مسابقات جهانی ریاضی در سنگاپور

شناسه : 16340 ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۷:۳۹
دختر لرستانی با کسب رتبه ممتاز کشوری برای مسابقات جهانی ریاضی که در کشور سنگاپور برگزار می‌شود، پذیرفته شد.
پذیرفته شدن دختر لرستانی برای مسابقات جهانی ریاضی در سنگاپور
پ
پ

ماژین‌نیوز، نصراله صیاد، لرستان همواره سرشاز از ظرفیت‌ها و استعدادهای نادیده گرفته شده‌ای است که با اندکی میدان در اختیار داشتن می‌توانند معرف خوبی برای این استان و کشورمان در دنیا باشند.

آمیتیس، دختری از دیار بلوط و زاگرس که قرار است در عرصه علم ریاضی، راه بزرگان را طی کند، در این زمینه، پایگاه خبری ماژین‌نیوز، گفت‌وگویی کوتاه با وی دارد که آن‌را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

خودتان را معرفی کنید؟

با عرض سلام خدمت شما، آمیتیس گراوند هستم کلاس متوسطه اول از لرستان.

ماه قبل در خبر ها داشتیم که در مسابقات و المپیاد  ریاضی در کشور حائز رتبه و برای مسابقات جهانی در کشور سنگاپور پذیرفته  شدید لطفا توضیحی در این رابطه برای مخاطبین  و البته دانش‌آموزان داشته باشید.

بعد از اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی در خصوص این المپیاد، اقدامات لازم را برای ثبت‌نام صورت گرفت و مطالعات بسیار فشرده‌ای ظرف یک هفته را در این زمینه انجام دادم.

به صورت مجازی در امتحان شرکت کردم بعد از چند روز نتایج  اعلام و در مرحله نخست کشوری حائز رتبه ممتاز کشوری و برای مسابقات جهانی ریاضی در کشور سنگاپور پذیرفته  شدم.

مشوق شما در این زمینه چه شخص یا اشخاصی بودند؟

در گام نخست، توکل بر خدا و زحمات پدر و مادرم و مهندس صمد نورعلی مدیر شرکت لک دانه نورعلی که اسپانسر آموزشی من بودند، تمامی شرایط و امکانات و وسایل مورد نیاز را برایم فراهم کردند که به نوبه خود از همه این عزیران از جمله مهندس نورعلی و همچنین معلمین عزیزم تقدیر و تشکر دارم.

برای مسابقات جهانی ریاضی چه برنامه‌ای دارید؟

در حال حاضر به‌صورت فشرده و ‌مجازی ۶ ماه کلاس آموزشی و تقویتی توسط اساتید مجرب کشور به‌صورت مجازی ثبت نام کرده‌ام که تمام هزینه‌‌های ثبت‌نام و وسایل کمک آموزشی مثل تبلت و تخته وایت بورد و … توسط اسپانسر فراهم آمده است که باز هم از ایشان تشکر می‌کنم

سخن پایانی شما؟

در پایان ضمن تشکر از همه افرادی که در این زمینه در کنار من هستند، باید بگویم که لرستان می‌تواند در عرصه‌های مختلف علمی حضور داشته باشد، تنها باید زمینه برای کشف استعدادها فراهم شود یا هزینه‌هایی که گاها زیاد هستند توسط اسپانسرها تامین شود تا دانش‌آموز حداقل دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد.

فرصت و میدان را باید گاهی اوقات در اختیار استعدادهای کشف نشده قرار داد بلکه با رشد علمی آن‌ها، لرستان نیز پیشرفتی همتا با نامش را داشته باشد.

گفت‌وگو با آمیتیس گرواند به واسطه زمان اندکش برای درس خواندن بسیار کم بود، در آینده‌ای نزدیک، با مساعدت والدین وی، مصاحبه مبسوطی با این استعداد علم ریاضی خواهیم داشت.

پایان‌پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.