مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با ماژین نیوز؛

هنرستان اتومکانیک الشتر پایان مهرماه افتتاح می‌شود/وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی در استان

شناسه : 2895 ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با ماژین‌نیوز با اشاره به وضعیت نامطلوب ‏فضاهای آموزش در استان از افتتاح پروژه هنرستان اتومکانیک الشتر تا پایان مهرماه خبر داد.‏
هنرستان اتومکانیک الشتر پایان مهرماه افتتاح می‌شود/وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی در استان
پ
پ

ماژین‌نیوز، امیر غفوری‌نژاد در ادامه با اشاره به این‌که ما در سال گذشته از ردیف اعتبارات مقاوم‌سازی، ردیف اعتباری قابل توجهی نداشتیم، اظهار کرد: در سال مالی ۹۸ تنها دو پروژه در ردیف مقاوم‌سازی داشتیم که پیمانکار در آن‌ها مشغول به فعالیت می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که هنرستان اتومکانیک الشتر به نام سردار حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است، ادامه داد: تا پایان مهرماه این پروژه بزرگ را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که سال گذشته برای این پروژه اعتباری نداشتیم، افزود: با پی‌گیری‌های صورت گرفته، بنیاد برکت اعتبار قابل توجهی برای این پروژه تخصیص و ۲ میلیارد تومان برای احیای هنرستان اتومکانیک الشتر تزریق کرد.

غفوری‌نژاد در ادمه با اشاره به این‌که برای افتتاح این پروژه یک پیوست فرهنگی بسیار مناسب خواهیم داشت، ابراز داشت: پروژه‌های بسیار زیادی به نام حاج قاسم سلیمانی کلنگ زده شده اما این اولین پروژه‌ ای‌ست که به نام سردار سلیمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در ادامه با بیان این‌که به‌دلیل تعداد پروژه‌های مدارس و هم‌چنین قدمت بالا، وضعیت فضاهای آموزشی استان مناسب  و مطلوب نیست، تصریح کرد:  اگر دولت سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به ما اعتبار بدهد و تغییر تورم نداشته باشیم به ۲۷ تا ۳۰ سال زمان نیاز داریم که مدارس موجود خود را تخریب یا مقاوم‌سازی کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که بالغ بر ۱۰ درصد فضاهای آموزشی که در استان داریم در دو دهه با برکت مجمع خیرین انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) دیدگاه بسیار خاصی نسبت به مدرسه‌سازی و فضاهای آموزشی داشتند این مهم باعث شد مدرسه‌سازی دغدغه بسیاری از علما و مسئولین نظام باشد.

انتهای‌پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.