مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با ماژین‌نیوز؛

مشکل صنایع ضعیف با شرکت در تورهای صنعتی برطرف می‌شود

شناسه : 2945 ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ نویسنده : نصراله صیاد بیرانوند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: بحث تورهای صنعتی از کارهای مهم در حوزه ‏صنایع کوچک محسوب می‌شود با هدف این‌که مدیران و دست‌اندرکاران صنعت یک استان از یک ‏صنعت موفق در هر استان دیگر بازدید به‌عمل آورند.‏
مشکل صنایع ضعیف با شرکت در تورهای صنعتی برطرف می‌شود
پ
پ

اختصاصی، ماژین‌نیوز، بختیار رازانی در ادامه با اشاره به‌ این‌که صنایعی که از لحاظ تولید ضعیف هستند با شرکت در تورهای صنعتی می‌توانند الگوبرداری نموده و مشکلات خود را برطرف کنند، اظهار می‌کند: در واقع این مهم، یک فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی واحدی، صادراتی است و ارزآوری می‌کند تولیدشان افزایش و اشتغال‌زایی بیشتری نیز دارند که باید از سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت کمک‌هایی به آن‌ها ارائه شود، ادامه داد: در این راستا باید مشوق‌هایی از جانب دولت برای واحدهای ارزآور صورت بگیرد این یک امر بسیار کلان بوده و واقعیت این است که ما نمی‌توانیم آن را به‌خوبی انجام دهیم و باید در سطح کشور انجام بگیرد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه به سردمداری آمریکا تنها راه عبور از این مشکل حمایت از صنایع کوچک است چرا که کمترین اتکا را به خارج از کشور دارند.

 

وی با بیان اینکه اگر صنایع کوچک حمایت شوند بسیاری از مشکلات استان از جمله بیکاری برطرف، روند تولید رونق گرفته و درآمدهای دولت نیز افزایش پیدا می‌کند، ابراز داشت: ما نباید به‌دنبال اقتصاد نفتی باشیم اگر تولید در کشور اتفاق افتد قطعا شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هم در لرستان و هم در کشور خواهیم بود.

 

رازانی افزود: در راستای صنعت کلان، لرستان نیازمند حمایت بیشتر دولت است چرا که بخش خصوصی نمی‌تواند به سمت صنایع بزرگ گام بردارد.

 

انتهای‌پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.