محدودیتی برای پرداخت هزینه به بیماران خاص و سخت درمان در بیمارستان‌ها وجود ندارد

شناسه : 24812 ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
مدیر کل بیمه سلامت لرستان از عدم محدودیت پرداخت هزینه به بیماران خاص و سخت درمان در شرایط بستری در بیمارستان‌ها خبر داد.
محدودیتی برای پرداخت هزینه به بیماران خاص و سخت درمان در بیمارستان‌ها وجود ندارد
پ
پ
به گزارش ماژین نیوز، دکتر محسن اسدبیگی در جلسه بررسی رفع مسائل و مشکلات پذیرش و ارائه خدمت به بیمه شدگان صندوق بیماران خاص و سخت درمان با مسئولین فناوری اطلاعات بیمارستان‌های دولتی استان،اظهار کرد: در راستای اجرای طرح صندوق بیماران خاص و سخت درمان وقتی فردی مستقیم و به صورت سرپایی برای هزینه درمان مراجعه می‌کند فقط تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌تواند دریافت کند اما وقتی فردی در قالب بستری در بیمارستان‌ها اقدام کند بدون هیچ محدودیتی می‌تواند هزینه درمان را دریافت نماید.

وی افزود: لرستان در اجرای طرح صندوق بیماران خاص و سخت درمان عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانسته‌ایم کمک شایانی به مردم انجام دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: در بحث شناسایی و پرداخت هزینه به بیماران هنوز هم در کشور بالای جدول قرار داریم و در مقایسه با استان‌های پرجمعیت توانستیم اعتبار خوبی را جذب کنیم.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و زیرساخت طرح صندوق بیماران خاص و سخت درمان به خوبی در بیمارستان‌ها انجام شده و در بخش HIS با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم به زودی رفع شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سامانه HIS بیمارستان ها برای ثبت پرداخت هزینه‌های بیماریها خاص و سخت درمان آماده است، افزود: سامانه های HIS بیمارستان ها تقریبا آماده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد تا این سامانه که از طریق وب سرویس نسخه الکترونیک صورت می گیرد و محاسبه تعرفه و پرداختی به بیماران بر اساس این سیستم انجام می شود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم رفع کنیم.

وی تصریح کرد: برای افزایش دقت و تسریع در ارائه خدمات به بیمار ، تسریع در تشکیل و گردش پرونده دربیمارستان، بازیابی سریع پرونده برای اهداف گوناگون و امکان استفاده آسان از مدارک پزشکی و … وجود HIS درهر بیمارستانی ضروری است و HIS تمامی این مسائل را برای بیمارستان حل می کند و بیمارستان را از یک سازمان سنتی به یک مرکز مدرن درمانی تبدیل می‌کند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه پایه همه خدمات دهی بحث الکترونیک و هوشمندسازی است یادآور شد: از آن‌جا که خدمات سازمان بیمه سلامت گسترده شده پیش‌بینی می‌شود که صد در صد خدمات به صورت الکترونیک انجام شود که در این راستا زیرساخت‌های خوبی در زمینه الکترونیکی شدن خدمات صورت گرفته است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.