فعالیت ۲۹۰ رسانه در لرستان/روانشاد: کانال‌های مجازی برای دریافت مجوز اقدام کنند

شناسه : 24935 ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از فعالیت 290 رسانه در این استان خبر داد.
فعالیت ۲۹۰ رسانه در لرستان/روانشاد: کانال‌های مجازی برای دریافت مجوز اقدام کنند
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، اعظم روانشاد امروز در جلسه اعطای احکام هیئت‌منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه حضور هیئت‌منصفه در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی جلوه‌ای از دادرسی مردمی و اجتماعی در نظام قضائی کشور است، اظهار کرد: اعضای این هیئت نماینده افکار عمومی هستند.

وی افزود: باتوجه‌ به اینکه در جرایم مطبوعاتی ارتکاب جرم، غالباً با انگیزه‌ای شرافتمندانه صورت می‌گیرد؛ بنابراین از همان ابتدا قانون‌گذار، رسیدگی به این نوع از جرایم را در سیاق و فرایندی جداگانه و تخصصی قرار داده است که وجه ممیزه این جرایم از حیث رسیدگی، حضور مؤثر هیئت‌منصفه مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، آماری از تعداد رسانه‌های استان ارائه داد و افزود: در استان ۲۹۰ رسانه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۵۴ هفته‌نامه، ۱۷ دوهفته‌نامه، ۱۶ ماهنامه، ۱۸ فصلنامه و سالنامه، ۱۴۰ پایگاه خبری، ۴۴ نشریه الکترونیکی و یک روزنامه محلی هستند.

روانشاد با بیان اینکه اخیراً کانال‌های مجازی به‌عنوان انسان رسانه می‌توانند مجوز دریافت کنند، افزود: در صورت ثبت کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر می‌توانند از مزایای مطبوعات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در کمیته صیانت از رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی استان هجمه‌ها و تخلف‌های مطبوعاتی در فضای مجازی بررسی می‌شوند، افزود: این مهم با کمک پلیس فتا و دادستانی استان رسیدگی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هیئت‌منصفه مطبوعات طی دو سال اخیر یک مورد پرونده را مورد بررسی قرار داده است افزود: هیئت‌منصفه کمک خواهد کرد که پرونده جرایم مطبوعاتی در استان با کمترین تنش حل‌وفصل شوند.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.