فصل بی‌سرانجام خیبر در لیگ برتر

شناسه : 23807 ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
ماراتن ۳۲ هفته ای لیگ دسته نخست فوتبال باشگاه‌های کشور هفته جاری در حالی به پایان رسید که تیم خیبر خرم‌آباد مانند سه سال گذشته از صعود به لیگ برتر ناکام ماند.
فصل بی‌سرانجام خیبر در لیگ برتر
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز به نقل از ایرنا لرستان؛ دیدار تیم های خیبر خرم آباد و شهرداری همدان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور روز سه شنبه هفته جاری با تساوی بدون گل پایان یافت و این تیم با کسب یک امتیاز از این بازی در جایگاه پنجم ایستاد.

این فصل از رقابت های دسته اول فوتبال کشور با قهرمانی شمس آذر قزوین ۷۰ امتیازی و نایب قهرمانی استقلال خوزستان ۵۷ امتیازی به عنوان تیم های صعود کننده به لیگ برتر همچنین سقوط چوکای تالش ۲۲ امتیازی و شهرداری همدان ۲۸ امتیازی به لیگ دسته دوم پایان یافت.

خیبر خرم آباد نیز با هدایت فراز کمالوند از مجموع ۳۲ بازی با ۱۲ برد، ۱۶ مساوی، چهار باخت، ۳۲ گل زده، ۱۶ گل خورده و تفاضل گل ۱۶ و ۵۲ امتیاز در رده پنجم جدول ۱۷ تیمی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور قرار گرفت.

این فصل از رقابت ها برای خیبر با حواشی همراه بود که نبود زیرساخت و انتقال میزبانی تیم فوتبال خیبر خرم آباد به مشهد را می توان در صدر اخبار ورزشی لرستان جای داد، خیبر خرم‌آباد برای انجام بازی های خانگی خود در لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های کشور به زمین استاندارد نیازمند است که در فقدان زیرساخت ها، میزبانی های این تیم در زمستان سال گذشته به مشهد منتقل شد.

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد سه‌شنبه یازدهم بهمن ماه سال گذشته در هفته بیستم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه امیرکبیر کاشان میزبان سایپا کرج بود که پیش تر باشگاه خیبر اعلام کرده بود با توجه به پیش‌بینی بارندگی شدید باران در روز بازی، عدم وجود زیرساخت و نبود چمن مناسب در ورزشگاه تختی خرم‌آباد، در صورت برگزاری دیدار خیبر و سایپا در این ورزشگاه با شرایط آب و هوایی مذکور، آسیب شدید به چمن اجتناب ناپذیر خواهد بود که به همین دلیل و با صلاحدید مسوولان باشگاه خیبر، به منظور محافظت از چمن ورزشگاه تختی و ممانعت از افت کیفیت این دیدار، محل برگزاری مسابقه خیبر و سایپا تهران به شهر کاشان منتقل شد.

اما این پایان ماجرا نبود، ۲۳ بهمن ماه نیز بارش باران در خرم‌آباد زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد را تحت تاثیر قرار داد و این زمین چمن دچار آب‌گرفتگی شد که کارگران در اقدامی عجیب و کم نظیر برای جمع‌آوری آب از روی چمن، قسمتی از زمین را کندند و بخشی از آب را با فرغان از زمین خارج کردند که در نهایت نیز عصر دوشنبه ۲۴ بهمن ماه خیبر خرم‌آباد در مقابل ون پارس اصفهان بازی را با یک گل در این ورزشگاه خانگی واگذار کرد.

پس از آن به دلیل حواشی به وجود آمده، موضوع واگذاری زمین چمن مجموعه تختی خرم‌آباد به بخش خصوصی بالا گرفت و منجر به اظهارنظرهای متفاوت مسوولان ورزش استان، مالک و مربی خیبر شد.

سرمربی تیم فوتبال خیبر نیز همان موقع در سخنانی اظهار کرد: یازدهم بهمن ماه حجم زیادی از انتقادات به سمت ما روانه شد که چرا بازی را به شهر کاشان انتقال دادید؟ دلیلش همین است که می بینید! برای اینکه در زمین گل آلود بازی نکنیم، شما فکر کنید ما به لیگ برتر صعود کرده‌ایم، در کدام استادیوم می‌خواهید در لیگ برتر میزبانی کنید؟

فراز کمالوند گفت: بعضی‌ها نمی‌خواهند خیبر به لیگ برتر صعود کند، از پارسال می‌گوییم این چمن مناسب میزبانی لیگ برتر نیست، این هفته به اجبار در خرم آباد بازی کردیم تا خیلی‌ها متوجه بشوند این زمین مناسب برگزاری بازی نیست، مشکلات زیادی در اینجا هست و از لحاظ زیرساخت ضعف شدید داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان هم درباره پاسخ به تصاویر منتشر شده خالی کردن آب از زمین ورزشگاه تختی این شهر پیش از رقابت تیم های خیبر خرم‌آباد و ون پارس اصفهان نیز گفت: حفظ و نگهداری زمین چمن ورزشگاه تختی خرم‌آباد به مدت سه سال در اختیار باشگاه خیبر است.

سید آرش قیاسیان اظهار کرد: مالک باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم‌آباد با اداره کل ورزش و جوانان لرستان قرارداد سه ساله منعقد کرده است و ماهانه باید مبلغی هم به دولت پرداخت کند، وظیفه نگهداری هم دارد که اگر نمی تواند، این موضوع را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهد تا اقدام لازم صورت گیرد.

وی گفت: قرارداد چمن طبیعی ورزشگاه تختی به مدت سه سال از تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ با مبلغ ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان منعقد شده و خوابگاه نیز در اختیار تیم قرار داده شده است اما برخی برای فرافکنی و زیرسوال بردن اداره ورزش، حمله رو به جلو دارند تا مشکلات را گردن ما بیندازند.

قیاسیان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان به این دلیل با مالک خیبر قرارداد بسته‌است تا مستقل باشد چراکه در غیر اینصورت، تیم‌های دیگر هیات فوتبال در لیگ دو و سه هم باید از این زمین چمن استفاده کنند، در حالیکه اجازه این کار توسط مالک خیبر به آنها داده نمی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ادامه داد: مالک باشگاه خیبر حتی نمی‌تواند زمین چمن را نگهداری، کاور و زهکشی کند، مدیریت زمین چمن را به ما بدهد و اعلام کند که توانایی این کار را ندارد تا هیات فوتبال از آن نگهداری نماید و حتی درآمدزایی داشته باشد.

پس از این کش و قوس ها، سازمان لیگ اعلام کرد تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد که در جدول جزو مدعیان صعود به لیگ برتر بود به دلیل اوضاع چمن ورزشگاه تختی خرم‌آباد، به مشهد خواهد رفت‌ تا در این شهر و در ورزشگاه امام رضا(ع) که از امکانات بسیار مناسب و خوبی برخوردار است استفاده و از حریفان خود در این شهر میزبانی کند.

اکنون فصل با تمامی حواشی برای خیبر به پایان رسید و در حالی باید خود را برای فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول آماده کند که نحوه قرارداد مربی و برخی بازیکنان این تیم همچنان نامشخص است.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.