فروشنده‌ای که با مردم روراست است/ صداقت، راه میان‌بُر موفقیت در کار

شناسه : 9920 ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
راستی و صداقت، مقوله‌هایی که اگر بگوییم این‌روزها بسیار اندک دیده می‌شوند، دروغ نگفته‌ایم اما آن‌چه واضح و مبرهن است می‌توان با صداقت، روی‌خوش و اندکی درک شرایط اقتصادی مردم در کار موفق بود و گذران زندگی راحت‌تری داشت.
فروشنده‌ای که با مردم روراست است/ صداقت، راه میان‌بُر موفقیت در کار
پ
پ

ماژین‌نیوز، نصراله صیادبیرانوند؛ ده سالی می‌شود که به کار فروشندگی مشغول است اما چهار سالی‌ست در مغازه‌ای کوچک در پاساژ قدیمی از شهر خرم‌آباد مشغول به فعالیت شده است.

به خاطر صداقتی که در کار دارد،  همه جوره با مشتریانش کنار می‌آید به‌طوری که در این مدت اندک بیش از ۶ هزار مشتری ثابت جذب کرده است.

سعید صادقی که الگویی بارز از یک تولیدکننده و فروشنده موفق محسوب می‌شود رمز پیشرفت در کارش را فقط و فقط صداقت می‌داند.

او می‌گوید: هر کسی که بخواهد در کارش موفق باشد باید خود را از جنس مردم بداند و در همه حال آن‌ها را درک کند.

وی معتقد است اگر کاری آغاز می‌شود همیشه در گام نخست باید فروشنده خود را جای خریدار بگذارد و ببیند که آیا مردم توانایی خرید فلان جنس را دارند یا نه، این‌را می‌توان با انکی تامل، از نگاه مشتری خواند.

صادقی ادامه می‌دهد: صداقت راه میان‌بُر موفقیت در هر کاری‌ست، باید با مردم روراست بود و به راحتی آن‌ها را در جریان جنس فروخته شده گذاشت.

وی که در حین گفتگو، کار مشتریانش را هم با متانت خاصی راه می‌اندازد، بیان می‌کند: اگر برای جنس فروخته شده مشکلی به وجود آید یا حتا اگر بعد از ۶ ماه آن را پس بیاورند با گشاده‌رویی جنس فروخته شده را پس می‌گیرم چرا که چیزی از من کم نمی‌شود، من بر این باور هستم این جنس در هر حال به فروش خواهد رسید اما خریدار نمی‌تواند آن‌را سال‌های سال تحمل کند.

صادقی می‌گوید: این‌روزها وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست با اندکی مهربانی و برخوردی مناسب می‌توان سوی امید را در دل آن‌ها روشن کرد.

او که بیش از ۵۷ نفر را در کارگاه‌های تولیدیش مشغول به کار کرده، می‌گوید: بیشتر این افراد بانوان بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند.

صادقی که بخش عظیمی از چادر لرستان را هم تولید و تامین می‌کند و از استان‌هایی چون اهواز، اندیمشک، کرمانشاه، تهران و …. مشتری دارد بیش از ۶ نفر را هم در این زمینه مشغول به کار کرده است.

وی از صنف کارگران و رفتگران سود نمی‌گیرد چراکه بر این باور است رزق نان حلال را خدا می‌رساند.

راستی و صداقت، مقوله‌هایی که اگر بگوییم این‌روزها بسیار اندک دیده می‌شوند، دروغ نگفته‌ایم اما آن‌چه واضح و مبرهن است و در کلام این فروشنده پیدا و نمایان بود می‌توان با صداقت، روی‌خوش و اندکی درک شرایط اقتصادی مردم، در کار موفق بود و گذران زندگی راحت‌تری داشت.

 

 

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.