فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی نکنیم/ حضور مردم در مسائل فرهنگی معجزه‌آسا بوده است

شناسه : 532 ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ منبع : صدای رسا
ماژین‌نیوز_ منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استقلال مسائل فرهنگی تاکید کرد.
فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی نکنیم/ حضور مردم در مسائل فرهنگی معجزه‌آسا بوده است
پ
پ

ماژین‌نیوز_ منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استقلال مسائل فرهنگی تاکید کرد.

دکتر مهرداد ویسکرمی در ادامه سلسله دیدارهای خود از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در بازدید از اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران و معاونین این اداره کل با بیان این مطلب که استان لرستان پیشینه فرهنگی بسیار غنی و ریشه‌ای دارد ، گفت: به جرات می‌توان گفت؛پایه فرهنگ ایران ریشه در لرستان دارد و افتخارات فرهنگی استان در دنیا کم‌نظیرند.

وی با اشاره به ولایی بودن مردم استان آنان را مدافع تمامیت ارضی کشور خواند و افزود: لرستان همواره مدافع کشور در همه تهدیدها بوده و هرگز از جانب این استانی گزند و آسیبی ندیده و این قوم سر سازش و تسلیم در مقابل بیگانگان نداشته است.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین انسان هوشمند در این دیار کشف شده که این نشان از قدمت و غنای فرهنگی این دیار دارد که متاسفانه مغفول مانده و هنرمندان، نویسندگان، مورخان و ‌… آن‌طور که باید و شاید برای معرفی و شناساندن آن تلاش نکرده‌اند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم برای به نمایش در آوردن فرهنگ این استان، گفت: باید از ظرفیت اقشار مختلف مردم در این خصوص استفاده کرد چرا که هر امری که مردم در آن مشارکت و حضور داشته اند معجزه آسا بوده است.

وی منشاء ترقی و تعامل و یا انحطاط هر ملتی را فرهنگ عنوان کرد و افزود: فرهنگ نیازمند معرف است و گاهی یک موسیقی ،یک تئاتر ،یک فیلم و … می‌تواند بیانگر فرهنگ یک قوم باشد که متاسفانه در لرستان تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و یا کمتر افتاده؛ نمونه آن این است که در حالی که این سرزمین دارای سرداران بزرگی در دوران دفاع مقدس بود اما هم‌چنان گمنام مانده و یک کار فرهنگی که بتواند معرف آنان باشد در استان شکل نگرفته است.

دکتر ویسکرمی سیاست‌زدگی فرهنگ‌را یکی از آسیب‌های مهم عنوان کرد و افزود: متاسفانه در راس مدیریت مراکز فرهنگی ما گاها شاهد بکار گیری نیروهایی بودیم که بسیار تندرو و سیاسی کار بودند به نحوی که به جایگاه فرهنگ آسیب جدی وارد کردند .

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دور کردن فرهنگ از سیاست‌زدگی،گفت:نباید فرهنگ را اسیر جناح‌های سیاسی کرد که خوش‌بختانه مدیریت فعلی این اداره کل تا حدودی توانسته حاشیه‌های موجود را از بین ببرد و در مسیر درست قرار دهد.

وی افزود: دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سیاست نخبه‌یابی و نخبه‌پروری داشته باشد و زمینه رشد و بالندگی استعدادها را در استان ایجاد کند.

دکتر ویسکرمی کمک به ثبات مدیریتی، تقویت مدیران قوی و تغییر مدیران ضعیف را یکی از اهداف تشکیل مجمع نمایندگان عنوان کرد و افزود:ثبات مدیریت‌ها می‌تواند عامل توسعه باشد و قطعا یک مدیر در یک دوره کوتاه دو سه ساله نمی‌تواند منشا خدمات ارزنده باشد.

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی، بودجه‌های فرهنگی و … از دیگر مباحثی بود که مطرح و راه‌های برون رفت از مشکلات پیرامون آنان بررسی شد.

در این دیدار حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به بیان شمه‌ای از عملکرد این اداره کل پرداخت.

سرچشمه‌ی خبر: صدای رسا

انتهای‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.