صدور مجوزها عامل ترغیب سرمایه‌گذاری‌ توسط بخش خصوصی‌ست

شناسه : 24989 ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه تسهیل صدور مجوزها عامل ترغیب سرمایه‌گذاری‌ توسط بخش خصوصی است، گفت: ۴۲۰۰ مجوز در درگاه ملی وجود دارد که ۲۴ دستگاه در سطح کشور و ۱۴ دستگاه در سطح استان مشمول صدور هستند.
صدور مجوزها عامل ترغیب سرمایه‌گذاری‌ توسط بخش خصوصی‌ست
پ
پ
به گزارش ماژین نیوز، علی محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید قابلیت‌های لرستان توسط رسانه معرفی شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف به عنوان کانون فعال بخش خصوصی هستند و باید بازریاب سرمایه‌گذاری در استان پیدا کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان گفت: هدف از سیاست‌های اصل ۴۴ این بود که اقتصاد به سه بخش تقسیم و یک بخش دست دولت، یک بخش تعاون و یک بخش دست بخش خصوصی باشد و در مجموع اقتصاد به دست مردم سپرده شود.

محمدی با بیان اینکه دولت هیچ موقع بنگاه‌دار خوبی نبوده و نخواهد بود، اضافه کرد: در برخی دولت‌ها یک‌سری واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام شده که نباید انجام می‌شد؛ در مواردی نتیجه برخی واگذاری‌ها توسط رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه رصد و بعضا ابطال می‌شدند.

وی در ادامه یکی از موانع جدی عدم سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی را صدور مجوزها برشمرد و افزود: ۴۲۰۰ مجوز در در گاه ملی وجود دارد که ۲۴ دستگاه در سطح کشور و ۱۴ دستگاه در سطح استان مشمول صدور آنها هستند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و گفت: ۱۳۵۹ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اختصاص داده شده که از این مبلغ تاکنون ۹۴۴ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و طرح‌ها باید از حوزه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شوند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.