تحلیلی بر اتفاقات اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان؛

راه‌های پیش روی استاندار لرستان برای فرهنگ و هنر/پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر یا رضایت سیاسیون

شناسه : 16315 ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ نویسنده : امین پارسا
اهالی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قطعا بیاد دارند که چه‌ها بر سر فرهنگ، هنر و رسانه لرستان آمد، با آغاز دولت روحانی و انتصاب نابجای شیخ اصلاحات، بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها دستاورد این اداره کل، پر کردن جیب خوانندگان موسیقی غیربومی از جیب مردم این دیار شد تا حدی که تنها افتخار آن روزهای شیخ، نامگذاری خرم‌آباد بعنوان شهر کنسرت بود.
راه‌های پیش روی استاندار لرستان برای فرهنگ و هنر/پیشرفت در حوزه فرهنگ و هنر یا رضایت سیاسیون
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، اهالی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قطعا بیاد دارند که چه‌ها بر سر فرهنگ، هنر و رسانه لرستان آمد، با آغاز دولت روحانی و انتصاب نابجای شیخ اصلاحات، بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها دستاورد این اداره کل، پر کردن جیب خوانندگان موسیقی غیربومی از جیب مردم این دیار شد تا حدی که تنها افتخار آن روزهای شیخ، نامگذاری خرم‌آباد بعنوان شهر کنسرت بود.

کنسرت‌هایی که فایده آن هیچ‌وقت در جیب اهالی موسیقی لرستان نرفت و تنها و تنها غیر بومی‌ها از آن خیر دیدند و در بزنگاه سیل هیچکدام از آن غیر بومی‌ها حاضر نشدند که برای کمک به مردم این دیار قدمی حتی کوچک بردارند.

از اینها که بگذریم، عدم حضور شیخ در جلسات مرکز و دفاع از جایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان باعث شد تا رتبه این اداره کل از رتبه ۲ به ۳ سقوط کند و یک معاونت را نیز فدای سیاسی‌کاری در حوزه فرهنگ کنیم.

رتبه‌ای که حاصل سال‌ها تلاش کارکنان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه این دیار بود و البته چون شیخ داستان ما تعلق خاطری به این اداره کل نداشت، خم به ابرو نیاورد و هیچ‌وقت پاسخی به چرایی این سقوط نداد…

تا اینکه دست تقدیر باعث شد که بالاخره پس از رفتن شیخ، پس از سال‌ها فردی از بدنه ارشاد اسلامی سکان مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد، فردی که نه تنها وابستگی جریانی و سیاسی نداشت بلکه اشرافیت کاملی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در لرستان داشت.

نگارنده مطلب قصد ندارد درد و دل‌های این حوزه را بیشتر از این باز کند و فقط قصد داریم به راه‌های پیش‌رو برای تصمیم‌گیری استاندار لرستان در این حوزه بپردازیم.

فرهاد زیویار برای ساماندهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ۳ راه پیش‌رو دارد…

راه نخست، انتصاب مدیری خارج از بدنه ارشاد اسلامی لرستان است که بارها و بارها اهالی این حوزه فدای این‌گونه انتصابات شده‌اند، مدیری که پس از انتصاب تا بخواهد سوار بر موج پیشرفت شود، کارکنان را بشناسد، مشکلات و ظرفیت‌های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را بشناسد، ماه‌ها و بلکه سال‌ها فرصت‌سوزی کرده است، فرصت‌هایی که نه تنها از دست می‌روند بلکه قابل جبران نیز نخواهند بود.
پس شاید این انتخاب برای استاندار پر هزینه‌ترین انتخاب در این حوزه به حساب بیاید.

راه دوم انتخاب مدیری از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مدیری که بواسطه فعالیت و شناختی که دارد، قطعا تا حدود زیادی می‌تواند ادامه روند توسعه را پیش بگیرد، مدیری که قطعا نیازی به اتلاف وقت برای شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها ندارد.
این انتخاب علاوه بر اینکه از سوختن زمان جلوگیری می‌کند بلکه روند پیشرفت پلکانی درون سازمانی را هم تداوم می‌بخشد تا بارقه امیدی باشد برای سایر کارکنان که با اشتیاق بیشتری برای توسعه سازمان و پیشرفت شغلی خود گام بردارند.
هرچند شاید در این شرایط این انتخاب هم مقداری روند توسعه را دچار تاخیر کند ولی قطعا از راه نخستین بهتر است.

و اما راه سوم که شاید بهتر از دو راه قبلی برای زیویار باشد، ادامه روند کنونی با اندکی تغییرات داخلی و حفظ مدیرکل کنونی تا پایان سال مالی است، چرا که مدیرکل کنونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با توجه به اینکه مدیر جریانی و سیاسی نبوده و از بدنه ارشاد بصورت پلکانی رشد کرده است، دستاوردهای خوبی برای این اداره کل داشته، از تصویب حدود ۳۰۰ میلیاردی اعتبارات در سفر اخیر رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گرفته تا ایجاد شرایط ارتقا رتبه از دست رفته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌تواند حاصل ادامه کار مدیر کنونی ارشاد اسلامی باشد.

قطعا حضور وی تا پایان سال مالی می‌تواند آرامش را برای به سرانجام رساندن اهداف این اداره کل در بر داشته باشد، آرامشی که با توجه به نزدیک بودن به پایان سال مالی با تغییر مدیریت در این زمان می‌تواند فرصت پیشرفت را از فرهنگ و هنر لرستان بگیرد.

پس شاید بهترین راه برای استاندار لرستان در این حوزه صبر باشد و با عجله در تغییر مدیریت، فرصت نهایی کردن موارد ذکر شده فوق را از لرستان و اهالی این حوزه نگیرد.

حال باید دید فرهاد زیویار که استاندار دولت انقلابی و مردمی در لرستان است، پیشرفت جایگاه و جذب اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم‌تر می‌داند یا راضی کردن سیاسیونی که با راه انداختن بازی‌های سیاسی و حزبی، سود خود را در تغییرات شتابزده می‌بینند، قطعا امیدواریم این تصمیم هرچه که باشد تنها توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه فرهنگ، هنر و رسانه لرستان را به همراه داشته باشد.

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.