جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌های لرستان افزایش چشم‌گیری داشته است

شناسه : 25555 ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ منبع : ایسنا
معاون محیط زیست لرستان گفت: امسال جمعیت پرندگان اعم از بومی و مهاجر در تالاب‌های اسن استان افزایش چشم‌گیر و قابل توجهی  داشته است.
جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌های لرستان افزایش چشم‌گیری داشته است
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، محمدنبی حسنوند  اظهار کرد: بیشترین اعتبارات تالاب‌ها تا سال ۱۴۰۱ به مصوبات سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده بود.

وی افزود: با رایزنی با سازمان محیط زیست کشور اعتباری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

حسنوند گفت: در سال ۱۴۰۲ این اعتبار ۱۰ برابر شده و بین ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان رسیده است که در شش ماهه نخست امسال ابلاغ ‌و جذب خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص مطالعاتی که روی تالاب‌های استان انجام شده است، افزود: اجرای ‌برنامه‌های عملیاتی –آموزشی، ظرفیت‌سازی و مشارکت و آگاهی‌رسانی با عنوان پروژه سیپا در تالاب بیشه‌دالان بروجرد، انجام مطالعات طرح ارزش‌گذاری اقتصادی و منابع پایه استان با رویکرد طرح نقشه خدمات اکوسیستمی، تجهیز پاسگاه‌های تالابی، انجام مطالعات ثبت کنوانسیون رامسر سایت  و تکمیل رامسر سایت گهر و ارسال آن به دبیرخانه این کنوانسیون با تکیه بر دانش و توان کارشناسان اداره کل محیط زیست لرستان از جمله اقدامات مهمی است که تاکنون انجام شده است.

حسنوند گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر و آب‌گیری سطح بیشتر تالاب‌های استان، امسال جمعیت پرندگان اعم از بومی و مهاجر در تالاب‌ها افزایش چشم‌گیر و قابل توجهی  داشته است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.