تهیه برنامه چهار ساله توسعه اقتصادی لرستان

شناسه : 23772 ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ نویسنده : نصراله صیاد
معاونت هماهنگی برنامه و بودجه لرستان از تهیه برنامه چهار ساله توسعه اقتصادی این استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد.
تهیه برنامه چهار ساله توسعه اقتصادی لرستان
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین نیوز، امید امیدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری سال جاری که به ریاست استاندار لرستان و معاون وزیر کار در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه اقتصادی با استناد ماده ۳۱ قانون احکام دائمی و آیین نامه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در سال ۹۸ به تصویب هیئت دولت رسیده به طور منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷ جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری برگزار شده است، افزود: امروز نیز دومین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان است.

معاونت هماهنگی برنامه و بودجه لرستان در ادامه با بیان اینکه از زمانی که کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری را احیا کردیم دستور کارهای متفاوتی داشته‌ایم، تصریح کرد: مهم‌ترین دستور کار این کارگروه در سال گذشته تهیه برنامه رشد اقتصادی بوده است.

امیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک برنامه نیز به عنوان برنامه چهار ساله توسعه اقتصادی که تا سال ۱۴۰۴ است به صورت ابداعی در استان تهیه شده است، افزود: این برنامه  شامل بخش های مهم اقتصادی است به گونه‌ای که ما در حوزه‌های مختلف شاخص‌هایی را تعریف کرده‌ایم از جمله شاخص‌های وضع موجود و هدف گذاری شده تا سال ۱۴۰۴ عملیاتی که بایستی به انجام برسد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

این مسئول اضافه کرد: البته برخی از این عملیات‌ها نیز شامل پروژه‌ها می شوند که ما آنها را به صورت غلطان تعریف کردیم بدین معنی که در سال ۱۴۰۱ که برنامه را نوشتیم برنامه‌های سال ۱۴۰۲ را هم شناسایی و مورد بررسی قرار می‌دهیم در سال جاری نیز پروژه‌های سال ۱۴۰۳ را به برنامه اضافه می‌کنیم.

امیدی ادامه داد: اینکه می گوییم چرا برنامه غلطان است به این دلیل است که وقتی می‌خواهیم برای بخش دولتی برنامه‌ریزی کنیم مسیر راه معین و تکلیف مشخص است اما وقتی این امر برای بخش خصوصی‌ست باید نقشه راهنما تهیه کنیم، نمی‌توانیم الزامی در آن برنامه داشته باشیم بنابراین براساس اهدافی که داریم پروژه‌ها به صورت غلطان برنامه‌ریزی می‌شود.

معاونت هماهنگی برنامه و بودجه لرستان گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان به ارائه گزارش عملکرد از جمله توسعه صادرات در سال گذشته اشاره کرد از سازمان صمت پیشنهاداتی ارائه و مصوب شد.

امیدی در بخش دیگری از سحنانش با بیان اینکه از دیگر کارها که در دستور کار وزارت کار بود و انجام گرفت بحث سامانه رصد اشتغال بود، افزود: به طور مداوم در تمام جلسات سال گذشته و حتی در نخستین جلسه سال جاری هم گزارش کاملی را همکاران در اداره کار به کارگروه ارائه می‌دادند و انشااله مصوباتی را هم که در این جلسه تصویب می‌شود در شورای برنامه ریزی توسعه استان هم برای اجرا مصوب بشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال در این کارگروه طبق آئیین نامه شورای برنامه‌ریزی گروه کاری به نام اشتغال تشکیل شده و همکاران در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این جلسات را برگزار کنند و نتیجه هر چه که بود دیگر نیازی به تشریح در این جلسه نخواهد داشت.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.