درددلی با مدیریت ارشد استان؛

ترافیک خرم‌آباد به حال خود رها شده است…

شناسه : 16244 ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
ترافیک شهری خرم‌آباد در حال انفجار است، مدیریت چند سال گذشته با نصب سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد( که هنوز در شهر ما تفاوت بین آن را نمی‌دانیم)، نصب چند تابلوی ورود ممنوع که به کوچه‌ها هم کشیده شده و یک‌طرفه کردن بعضی خیابان‌ها قصد روان و آرام سازی ترافیک را داریم.
ترافیک خرم‌آباد به حال خود رها شده است…
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، در زمان تصدی هوشنگ بازوند از استاندارهای لرستان مطلبی را با همین موضوع برای چاره اندیشی در بحث ترافیک به نگارش در آوردم. اما دریغ از یک گوشزد به مسئولین مربوطه که نتیجه حال حاضر آن ترافیک آشفته شهر خرم‌آباد می‌باشد.

از بیش‌تر مسئولان شهری در رابطه با ترافیک شهر سئوال می‌شود، می‌گویند منتظر طرح جامع ترافیک هستند، اما مگر در طرح جامع چه اتفاقی مهمی رخ می‌دهد، جز این‌که خیابان انقلاب، ۱۷ شهریور و حافظ تعریض(که باید هر چه سریع‌تر انجام شود) و چند تقاطع غیرهم‌سطح هم ساخته شود، که آن‌هم چندسال طول می‌کشد، آیا مشکل حل می‌شود؟
مطمئن باشید چنین اتفاقی نمی‌افتد…!

مشکل اصلی ترافیک به‌کارگیری نابه‌جا و استفاده نادرست از سیستم‌ها و عدم اعمال قانون است.
جناب دکتر زیویار؛

در بعضی مناطق شهر ترافیک به خیابان‌های فرعی و حتا کوچه‌ها کشیده شده است.
برخی می‌گویند ترافیک فقط سه تا چهار ساعت بیش‌تر نیست، خلوتی شب و ابتدای صبح که در بحث ترافیک جایی ندارد.

ترافیک شهری خرم‌آباد در حال انفجار است. مدیریت چند سال گذشته با نصب سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه غیراستاندارد( که هنوز در شهر ما تفاوت بین آن را نمی دانیم)، نصب چند تابلوی ورود ممنوع که به کوچه‌ها هم کشیده شده و یک‌طرفه کردن بعضی خیابان‌ها قصد روان و آرام سازی ترافیک را داریم.
اما مطمئن باشید این مسائل دیگر حتا بعنوان داروی مسکن موقت هم اثر نداشته و مشکلاتی مانند عدم چاره اندیشی اساسی توسط مسؤلین، بی‌نظمی ترافیک و گلایه همشهریان را در پی دارد.

متاسفانه در جامعه‌ی امروز ما توسعه‌ی زیر ساخت، فرهنگ‌سازی، توسعه حمل و نقل عمومی شهری، ساماندهی پایانه تاکسی‌ها، سرویس ادارات، مکمل‌های حمل و نقلی و نکات کلیدی دیگر که در این مطلب نمی‌کنجد به فراموشی سپرده شده است.

بسیاری از شهرهای کوچک‌تر، نکات گفته شده در بالا را به اجرا گذاشته‌اند، اگر گسترش زیرساخت‌های ترافیکی تواَم با توسعه‌ی فرهنگ ترافیکی و توسعه‌ی فرهنگ ترافیک تواَم با گسترش زیرساخت‌های ترافیکی نباشد و از همه مهم‌تر با اعمال قانون همراه نشود موفق نمی‌شویم. باید به فکر بود و هدف را مشخص کرد، که فردا به‌زودی خواهد رسید.

نصیر محمدزاده، کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.