تاثیر ورزش در زندگی انسان

شناسه : 23504 ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ نویسنده : علی کاکولوند
روح نیز همانند جسم نیاز به تغذیه مناسب دارد به همین دلیل تغذیه مناسب روح باعث شادابی و شادکامی انسان می‌شود.
تاثیر ورزش در زندگی انسان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، علی کاکولوند کارشناس ورزش در یادداشتی نوشت؛ ورزش به عنوان یک تغذیه مناسب برای هر جسم و روح می‌باشد اما بدترین دلیلی که انسان را از ورزش کردن منع می‌کند بی میلی، تنبلی و بی انگیزگی انسان است.

برخی از مشکلاتی که مانع ورزش کردن انشان می‌شود

سن‌وسال!

خیلی از آدم‌ها به خود یک باور غلط تزریق کرده‌اند که دیگه از ما گذشته که ورزش کنیم جواب این سوال را می‌توان در اینجا پیدا کرد! آیا شما که در این باور هستید؟؟ مگر غذا نمی‌خورید! چرا نیاز به غذا برای بدن خود دارید ولی به فکر غذای روح خود نیستید!؟

تلقین غلط وقت نداشتن

مرز بین ورزش کردن و ورزش نکردن تنها چند کلمه است: وقت کافی برای ورزش ندارم یک باور کاملا غلط که انسان را به تنبلی وادار می‌کند.
برای حفظ سلامتی، انسان باید در روز فعالیت ورزشی داشته باشد، اینکه در محل کار یا برای خرید پیاده‌روی می‌کنید این ورزش نیست، برای ورزش باید فقط وقت ورزشی تعریف کنید و هم‌چنان که در حین ورزش هستید از فعالیت ورزشی خود لذت ببرید و به هیچ چیز دیگری حتی فکر هم نکنید.

مشکلات بیماری

منشا همین مشکلات همان ورزش نکردن در طول سالیان یا اوقات گذشته است به قول ورزشکاران حرفه‌ای وقتی در جوانی وقت زیادی برای سلامتی که با ورزش به دست نمی‌آورید باید در فردای پیری وقت زیادی برای درمان سلامتی خود بگذارید.
ورزش علاوه بر شادابی روح انسان با انعطفاف و عملکردهای خوبی که نسبت به ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، ستون فقرات، تاندول‌ها، رباط‌ها، منیکس و … که اجزا تشکیل دهنده استقامت انسان است، باعث ترمیم همه این‌ها و حتا سلول‌های بدن می‌شود که بدن را در مقابل خیلی از بیماری‌ها حفظ و علاوه بر آن زیبا نگه می‌دارد.

خستگی از ورزش زیاد

تغذیه نا مناسب و استفاده نکردن برنامه در روش ورزش کردن باعث خستگی مزمن بدن مخصوصا استخوان‌بندی و ماهیچه‌های بدن می‌شود.
در ورزش‌های سنگین مثل بدنسازی حتما باید زیر نظر مربی و استفاده از برنامه غذایی و تجویز ویتامین‌ها طبق اصول پزشکی، بدن را از خستگی و آسیب دیدگی‌های مفرط حفظ نمود حتما با توجه به نوع فعالیت ورزشی باید از برنامه ورزشی مناسب استفاده نمائید.

تاثیر ورزش در ظاهر انسان

یک ورزشکار حرفه‌ای و حتی نیمه حرفه‌ای دارای خصوصیات شخصی است:
ظاهری زیبا دارند.
نحوه راه رفتن آنها بسیار جالب تر و زیباتر است.
حس اعتماد به نفس بالایی دارند.
از اینکه ظاهر  زیبایی دارند احساس خوشحالی می‌کنند.
اینها علاوه بر حفظ ظاهر بدن به سر و صورت و حتی موهای خود اهمیت زیادی می‌دهند.
از غذاهایی که برای سلامت بدن مفید است، استفاده می کنند(هرغذایی را نمی‌خورند)
خیلی از افراد با میل و رقبت حاضر به ارتباط اجتماعی با این افراد را دارند.

  انواع ورزش‌ها  و تاثیر آن بر بدن

ماهیچه‌ها یا عضلات بدن در طول روزها، ماها و سال‌ها باعث انقباض یا همان کوچک شدن می‌شوند، و این باعث خستگی بدن از ادامه فعالیت و حتی آسیب دیدگی‌های طولانی مدت می‌شود با ورزش کردن ماهیچه‌ها علاوه بر حالت استاندارد حتا به حالت خیلی بهتری با کشش‌هایی که توانایی آن در امر ورزش داشته‌اند بعنوان یک بازوی قوی برای حمل جسم در تحرکات می‌شود و استخوان‌ها مخصوصا استخوان‌های استقامتی مانند ستون فقرات، گردن، لگن و حتی پاها با کمک همین ماهیچه‌ها تقویت شده به راحتی در خدمت بدن باشند.
ورزش‌ها چندین دسته هستند، ورزش‌های سبک مانند هوازی، فیتنس و…ورزش‌های سنگین مانند بدنسازی و رزمی، ورزش‌های هیجانی مانند دو و انواع آن ، فوتبال، والیبال، هندبال و ورزش‌های استقامتی مانند کوه‌نوردی، صخره‌نوردی ورزش‌های تفریحی مانند بیلیارد، بولینگ و و ورزش‌های سنتی

اما باید دید خواسته ما چیست؟

هر ورزشی علاوه بر شادکامی و شادابی هدف‌هایی را هم به دنبال دارد با رعایت اصول ورزشی توام با یک برنامه تغذیه مناسب، یک برنامه تمرینی و تاکید مجدد، حتما زیر نظر مربی می‌توانیم به خواسته‌مان که حفظ سلامتی، زیبایی و شادابی روح و جسم را دارد داشته باشیم.
توصیه نویسنده بر این است که در هر سن و سال، جا و مکان و تحت هر شرایط مالی هستید از ورزش به عنوان یک بازویی برای سلامتی و شادابی خود استفاده کنید حتا اگر از کارهای روزمرگی مانند خواب نیمروزی هم کسر کردید، حتما وقت برای ورزش کردن بگذارید.

بسیاری  از پیاده روی بعنوان یک ورزش استفاده می‌کنند این یک باور غلط است و در واقع خود فریبی است، پیاده روی یک تسکین موقت است که بدن را تنها برای مدت کوتاهی خسته می‌کند.

شما می‌توانید به آرامی بدوید و همزمان با یک هدفن ساده و معمولی آهنگ‌های تند ورزشی یا کلاسیک گوش کنید، یا قبلش یک فنجان قهوه برای سوخت و ساز بهتر بدن میل کنید.

با این روش خواهید دید پس از چند کیلموتر دویدن چه حس خوب و شادی دارید، من این حس را پیشاپیش به شما خوانندگان این مطلب تقدیم می‌کنم.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.