بهره‌مندی ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر لرستان از خدمات بیمه سلامت

شناسه : 24601 ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
مدیرکل بیمه سلامت لرستان از بهره‌مندی رایگان 680 هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر این استان از خدمات بیمه سلامت خبر داد.
بهره‌مندی ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر لرستان از خدمات بیمه سلامت
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، محسن اسدبیگی در حاشیه مراسم روز ملی روستا و عشایر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از جمعیت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزارنفری استان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد نزدیک به ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت روستاییان و عشایر به‌صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند، گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ مرکز جامع سلامت در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: ۱۱۵ مرکز جامع سلامت روستایی در استان متشکل از ۲۰ مرکز در شهر خرم‌آباد، ۶ مرکز در شهر چگنی، ۱۹ مرکز در شهرستان بروجرد، ۱۲ مرکز در شهرستان الیگودرز، ۷ مرکز در شهرستان دورود، ۷ مرکز در شهرستان ازنا، ۱۲ مرکز در شهرستان کوهدشت، ۳ مرکز در چغابل، ۱۰ مرکز در شهرستان نورآباد، ۱۱ مرکز در شهرستان پل دختر و ۸ مرکز در شهرستان الشتر است.

اسدبیگی با اشاره به اینکه ۳ مرکز جامع سلامت شهری- روستایی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: ۲ مرکز در شهرستان خرم‌آباد و یک مرکز در شهرستان‌های الیگودرز است.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمت در روستاها تعداد ۱۳۰ کانکس دارویی، ۱۸۸ پزشک، ۱۴۲ ماما و ۱۹ دندانپزشک فعالیت می‌کنند.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.