ایجاد ۱۲۰ داروخانه در مراکز بهداشتی‌درمانی لرستان/ اسدبیگی: صندوق بیماران خاص و سخت درمان به همه بیمه‌ها تعلق می‌گیرد

شناسه : 24564 ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ نویسنده : نصراله صیادبیرانوند
  مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بالغ بر ۱۲۰ شعبه داروخانه‌ در مراکز بهداشتی‌درمانی این استان ایجاد شده چراکه دسترسی بیمار به دارو در کمترین زمان ممکن مهم است. 
ایجاد ۱۲۰ داروخانه در مراکز بهداشتی‌درمانی لرستان/ اسدبیگی: صندوق بیماران خاص و سخت درمان به همه بیمه‌ها تعلق می‌گیرد
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین‌نیوز، دکتر محسن اسدبیگی در نشست با رسانه‌های لرستان با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، اظهار کرد: ما بر این باوریم که یک ارگان و نهاد به تنهایی نمی‌تواند سلامت جامعه را تامین کند و نیاز به همکاری بین بخشی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث صندوق بیماران خاص و سخت درمان در جذب اعتبارات در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم و این مهم با همکاری بین بخشی همکاران و البته رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط میسر شده است، افزود:  در ابتدای این مسیر با اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها ثبت‌نام صندوق بیماران خاص و سخت درمان انجام گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر بیمارخاص و سخت درمان در استان نشانه‌دار شدند و زین پس نیز این بیماران می‌توانند اعتباراتی هم در این زمینه دریافت کنند، ادامه داد:  این در صورتی‌ست که در پرداختی‌ها به بیماران سخت درمان و خاص در کشور بین رتبه تخست و دوم قرار داریم.

اسدبیگی همچنین با بیان اينکه اعتبار اولیه در این رابطه برای لرستان یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بود اما تاکنون ۱۸ میلیارد پرداختی داشته‌ایم، ادامه داد: بحث صندوق بیماران خاص و سخت درمان به کل استان تعلق می‌گیرد و مختص بیمه‌ خاصی نیست.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ بیمار سخت درمان در این سامانه ثبت شده و با مدارک ارائه شده نشان‌دار می‌شوند، گفت: تاکنون ده برابر اعتبار اولیه این صندوق در استان جذب و به این قشر پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به افراد آسیب‌پذیر در بیماری‌ توجه دارد، تصریح کرد: در این رابطه ۵۲ کمیته تشکیل شده است.

اسدبیگی با بیان اينکه از یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر جمعیت لرستان یک میلیون و دویست هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تقریبا ۶۵ درصد جمعیت استان محسوب می‌شود: افزود: بیماران خاص و سخت درمان لرستانی صد در صد تحت پوشش صندوق حمایتی قرار دارند.

وی با اشاره به اينکه تا سال گذشته سه دهک درآمدی جامعه به صورت رایگان از خدمات  بیمه سلامت برخوردار می‌شدند، بیان کرد: امسال دو دهک دیگر اضافه شده و سایر دهک‌ها هم شامل تخفیف درمانی شدند.

اسدبیگی همچنین با بیان اينکه سال گذشته نزدیک به ۷۵۰ میلیارد تومان به خاطر ارائه خدمات به مراکز هزینه پرداخت شده است، ادامه داد:  ۵۷ خدمت توان‌بخشی به بیمه سلامت اضافه شده است.

وی افزود: بالغ بر ۱۲۰ شعبه داروخانه‌ در مراکز بهداشتی‌درمانی ایجاد شده چراکه دسترسی بیمار به دارو در کمترین زمان ممکن مهم است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.