افتتاح ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در لرستان به شرط تامین اعتبار

شناسه : 24107 ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۱ منبع : مهر
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: به‌شرط تأمین اعتبار، ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا هفته دولت در این استان افتتاح می شود.
افتتاح ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در لرستان به شرط تامین اعتبار
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، بهزاد شاکرمی با اشاره به اینکه ما موظف هستیم که ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی را در استان لرستان احداث کنیم، اظهار کرد: این سهمیه‌ای است که طی چهار سال برای لرستان در نظر گرفته شده است.

ساخت ۴۹ هزار واحد مسکونی در شهرها

وی با بیان اینکه از مجموع این عدد، ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد با در شهرهای استان احداث شود، عنوان کرد: همچنین ۲۸ هزار واحد نیز باید در روستاهای استان احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تأکید بر اینکه ۲۲ هزار و ۷۳ واحد نیز باید در قالب واحدهای خود مالک احداث شوند، تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد نیز در قالب احیای بافت‌های فرسوده باید احداث شوند.

شاکرمی، بیان داشت: برای احداث واحدها در روستاها، خود مالک‌ها و همچنین بافت‌های فرسوده اصولاً نیاز به تأمین زمین وجود ندارد و دولت الزامی به تأمین زمین برای احداث این واحدها ندارد.

وی با بیان اینکه بار اصلی تولید مسکن در شهرها است، افزود: در این راستا برای احداث ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحدی که قرار است در شهرها احداث شوند، باید زمین تأمین کنیم.

وعده ساخت ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا هفته دولت

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه اولویت وزارت راه و شهرسازی تأمین مسکن به‌صورت ویلایی است، عنوان کرد: در شهرهایی که امکان تأمین زمین وجود دارد باید به سمت احداث و تولید واحدهای مسکونی ویلایی برویم.

شاکرمی با تأکید بر اینکه معمولاً در استان لرستان به دلیل کمبود زمین تقریباً نمی‌شود این موضوع را اجرایی کرد، گفت: اما برای احداث واحدهای مسکونی به‌صورت آپارتمانی و تولید ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد یاد شده به حدود هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از این میزان زمین تا کنون در قالب زمین‌های فاقد معارض، ۲۳۰ هکتار را برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه این میزان زمین مستعد ساخت ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد است، گفت: در حال حاضر نیز چهارهزار و ۷۸۱ واحد مسکونی را در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز کرده‌ایم.

شاکرمی با اشاره به اینکه به‌شرط تأمین اعتبار حدود ۸۰۰ واحد از این تعداد در هفته دولت افتتاح خواهند شد، بیان داشت: برای تأمین مابقی زمین مورد نیز برای احداث واحد بیکار ننشسته‌ایم، اراضی را در قالب‌های مختلف برای این امر شناسایی کرده‌ایم.

مشکل تأمین زمین برای احداث واحدها

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن یا باید از اراضی دولتی استفاده کنیم که معمولاً در حریم و حاشیه شهرها کم است، یا باید از اراضی استفاده کنیم که در اختیار مردم است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در این راستا با بخش خصوصی وارد مذاکره در رابطه‌با زمین‌های حاشیه شهرها می‌شویم، افزود: این اراضی را به محدوده شهر الحاق می‌کنیم.

شاکرمی با بیان در حال حاضر در شهرهای خرم‌آباد، الشتر و کوهدشت به‌شدت با کمبود زمین مواجه هستیم، گفت: در شهر خرم‌آباد برای تأمین ۵۰۰ هکتار زمین در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف پنج تا ۶ ماه آینده مشکل تأمین زمین را رفع کنیم.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.