آغاز مجدد عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان/ تحقق وعده دولت

شناسه : 22389 ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ نویسنده : نصراله صیادبیرانوند
چند سالی می‌شد که پروژه راه‌آهن لرستان روی ریل وعده‌ها درجا می‌زد با روی کار آمدن دولت سیزدهم اما از سرگیری پروژه قوت گرفت و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آغاز مجدد عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان/ تحقق وعده دولت
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین‌نیوز، چند سالی می‌شد که پروژه راه‌آهن لرستان روی ریل وعده‌ها درجا می‌زد با روی کار آمدن دولت سیزدهم اما از سرگیری این پروژه قوت گرفت و امروز عملیات اجرایی آن با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، سید نظام موسوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جمعی از مسئولین استان مجددا  آغاز شد.

مشکل قراردادی پروژه راه‌آهن لرستان برطرف شده است

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمده‌ترین و البته مهم‌ترین مشکل پروژه راه‌آهن لرستان بحث قرارداد و اعتبارات مالی آن بود، اظهار کرذ: استاندار لرستان با پی‌گیری‌های شبانه‌روزی خود در بحث برطرف نمودن مشکلات قراردادی تلاش زیادی از خود نشان داد البته در این رابطه تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تاثیرگذار بود.

وی افزود: در بحث مالی نیز وزیر راه و شهرسازی در قالب منابع مختلف و با دستور مستقیم رئیس جمهور به وسیله تهاتر اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفت که آن نیز به قرارگاه خاتم ابلاغ شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اعتبار امسال پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است و در صورت تامین منابع دیگر این میزان اعتبار تا ۷۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش خواهد یافت.

ایجاد راه‌آهن در توسعه و پیشرفت اقتصادی لرستان نقش تاثیرگذاری دارد

سید نظام موسوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن لرستان که می‌توانست نقطه اتصال ریلی و ترانزیت کشور باشد متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفت، اظهار کرد: ایجاد چنین پروژه‌های بزرگی در استان‌هایی چون لرستان می‌تواند ایجاد اشتغال بسیار مناسبی برای جوانان این دیار را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با تاکید ویژه آیت‌الله رئیسی اجرای مجدد پروژه راه‌آهن لرستان در دستور کار قرار گرفت و تلاش می‌شود تا مشکلات مالی برای این پروژه به وجود نیاید.

مسئولان  برای تامین مالی راه‌آهن لرستان همکاری لازم را داشته باشند

رضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز با اشاره به اینکه استاندار لرستان در راستای پی‌گیری و احیای این طرح جدیت لازم را از خود نشان داد و برای احیای طرح راکد پروژه راه‌آهن لرستان تیم مدیریتی وی تلاش زیادی از خود نشان داد: اظهار کرد: خوشحالیم که اجرا و احیای چنین طرح‌هایی که نیاز مهم و زمینه پیشرفت اقتصادی این استان را به دنبال دارد از سر گرفته شده است.

وی با بیان این نکته که از همه مسوولان انتظار می‌رود برای تامین مالی این طرح همکاری لازم را داشته باشند تا دچار وقفه نشود و در موعد مقرر به سرانجام برسد، افزود: راه‌آهن لرستان طرح بسیار پیچیده با تونل‌های بسیار طویل و گستره‌ای است که اگر بگوییم در کشور کم نظیر است اغراق نکرده‌این، اما از جانبی قرارگاه خاتم پروژه تونل‌های زیادی در استان داشته و مطمئن هستیم در این کار نیز موفق عمل می‌کند.

منابع مالی این پروژه در فازهای بعدی نیز تامین شود

در ادامه فرهاد زیویار استاندار لرستان با اشاره به اینکه این پروژه نزدیک به ده سال است که عملیات اجرایی آن متوقف شده اما امروز با پی‌گیری‌های مستمر شاهد از سرگیری عملیات اجرایی آن هستیم، اظهار کرد: اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده قابل مقایسه با هیچ پروژه عمرانی در استان نیست و تکمیل راه‌اهن لرستان و اتصال آن به اندیمشک و استان‌های جنوبی می‌تواند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان نقش بسیار مثبت و تاثیرگذاری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه دولت توجه ویژه‌ای به استان دارد، افزود: محل‌های تامین اعتبار آن باید از روش‌های مطمئنی تامین شود.

استاندار لرستان گفت: امیدواریم منابع مالی این پروژه در فازهای بعدی نیز تامین شود تا پروژه ظرف مدت تعیین شده در اختیار این استان قرار بگیرد.

پایان‌خبر/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.