تغییر رویکرد در جامعه شهری به‌طور جدی عملی شود

شناسه : 3864 ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
ماژین‌نیوز، نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اگر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با ظرفیت بالایی که دارد بتواند طرح‌های بیشتری را در لرستان تعریف کند خیلی می‌تواند کارساز باشد و انتظار داریم که این تغییر رویکرد در استان به‌خصوص در جامعه شهری و حواشی شهری به‌طور جدی عملی شود.
تغییر رویکرد در جامعه شهری به‌طور جدی عملی شود
پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ۱۵ آبان در جلسه‌ای با نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره)، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام”ره” و بخش‌های مرتبط با آن همچون بنیادهای برکت، احسان وعلوی با توجه به فعالیت‌های بسیار ارزشمند و اثرگذاری که دارند برای توده مردم خصوصا محرومین، بویژه در این وضعیتی که به یکباره جهان و کشور ما با آن مواجه شده است، مایه امیدبخشی است.

وی افزود: موضوع مهمی که قابل اشاره است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که مشاغل شناسنامه‌داری که بیمه و بازنشستگی را بدنبال بیاورد، بیشتر باید مورد حمایت و در دستور کار احداث قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در استان، عنوان کرد: لرستان با داشتن  ۸۰۰ هزار هکتار زمین که ضریب آبی آنها ۲۳ درصد است و از طرفی هزاران تُن میوه‌های گوناگون و متنوع دارد که این‌ها می‌توانند در قالب صنایع تبدیلی، مشاغل زیادی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه  طبق آمار ۲۲ درصد حبوبات کشور از آن لرستان است  که متاسفانه در قالب خام فروشی، در معرض فروش قرار می‌گیرد، بیان کرد: بنابراین با یک بازنگری جامع و کامل می‌توانیم از آن ۱۸ هزار شغل خانگی ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ شغل پایدار ایجاد کنیم و یقینا تاثیرگذاری این کار به مراتب بیشتر خواهد بود و باعث می‌شود که حداقل ۴۰۰۰ نفر را از آسیب و مشکلات زندگی نجات دهیم.

شاهرخی گفت: اگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ظرفیت بالایی که دارد بتواند طرح‌های بیشتری را در لرستان تعریف کند خیلی می‌تواند کارساز باشد و انتظار داریم که این تغییر رویکرد در استان بخصوص در جامعه شهری و حواشی شهری بطور جدی عملی شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه  یک پروژه در منطقه میانکوه غربی و نیمه شمالی و قسمت میانکوه شرقی داریم که جمعیتی حدود ۲۰۰۰ خانوار دارد که آنهم در نیمه راه است و نیازمند کمک و مساعدت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در بحث اشتغالزایی خدمات ارزشمندی توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل صورت گرفته، مثل احیا کارخانه یخچال‌سازی، که اینچنین مواردی باعث می‌شود موتور کار و تحرک در بین مردم بیشتر و بیشتر به حرکت دربیاید که این در نوع خود باعث امید در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی که نظام به آنها نیاز دارند جوانانی هستند که نیاز به اشتغال و بیمه بازنشستگی دارند، اظهار کرد: در این چرخه اشتغال‌زایی می‌تواند حاصل شود و آن جامعه هدفی که ما به دنبالش هستیم که آنان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی حفظ کنیم و آسیب نبینند ما این را در استان کمرنگ می‌بینیم و احتیاج به یک فکر اساسی چه در داخل و چه در خارج از استان دارد.

انتهای‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.