هنر انقلاب باید بر عقلانیت و عدالت استوار باشد  

شناسه : 1058 ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۱
ماژین‌نیوز_نماینده ولی فقیه در لرستان در محفل شعر "در سوگ آفتاب" با اشاره به وجوه شخصیتی امام راحل گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت محورهای اصلی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بود که باید در هنر و شعر انقلاب نیز متبلور شود.
هنر انقلاب باید بر عقلانیت و عدالت استوار باشد  
پ
پ

ماژین‌نیوز_نماینده ولی فقیه در لرستان در محفل شعر “در سوگ آفتاب” با اشاره به وجوه شخصیتی امام راحل گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت محورهای اصلی شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بود که باید در هنر و شعر انقلاب نیز متبلور شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در محفل شعر “در سوگ آفتاب” که به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) توسط سازمان بسیج هنرمندان استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ۱۰ تن از شاعران انقلابی استان برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران این مراسم و شاعران حاضر در محفل، گفت: شخصیت حضرت امام(ره) بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت استوار بود که هم در آثار و هم در سخنان ایشان به خوبی مشهود هستند.

امام جمعه خرم آباد افزود:هنر و شعر انقلاب باید ضمن حرکت در مسیر شاخصه‌های شخصیتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی مفاهیم دینی را در سطح جامعه ترویج نموده و در اشعار و آثار خود بسیاری از فضیلت‌ها هم‌چون صداقت، انصاف و اخلاق را به تصویر بکشند.

وی تصریح کرد: تعهد ادبی و دینی است که ماندگاری و اثر گذاری شعر انقلاب را تضمین می‌کند تا از این طریق ضمن تقویت پایه‌های فرهنگ در جامعه، زمینه توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم آورند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) در مسیر تحقق انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از عدالت‌خواهی و عدالت‌جویی کوتاه نیامد و خسته نشد و بزرگداشت امام یعنی آموزه‌ها و آرمان‌های ایشان را در سطح جامعه ترویج کنیم.

گفتنی‌ست در این مراسم شاعران حاضر به خوانش آثار خود در وصف حضرت امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و هم‌چنین مدافعان سلامت پرداختند.

انتهای‌پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.