گازرسانی به روستاهای لرستان با صرف اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال

شناسه : 25714 ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۴ منبع : ایرنا
مدیرعامل شرکت گاز لرستان از گازررسانی به روستاهای این استان با صرف اعتبار بیش از 900 میلیارد ریال خبر داد.
گازرسانی به روستاهای لرستان با صرف اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، کرم گودرزی در این باره اظهار کرد:  ۴۹ هزار و ۱۲۳ نفر جمعیت شهری و روستایی این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان اردی‌بهشت ماه امسال از خدمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: این مدت عملیات گازکشی برای ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر از جمعیت روستایی استان با صرف اعتبار ۹۹۸ میلیارد ریال و ۲ هزار و ۲۳۸ نفر در شهرها با اعتبار هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال انجام شد.

گودرزی ادامه داد: این مدت ۴۳۰ روستا و ۲ شهر لرستان از خدمت گاز بهره‌مند شدند که گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز، مصوبه سفر ۱۴۰۰ شهید آیت الله رییسی بود و بیش از یک‌هزار خانوار این شهر تازه تاسیس و ۳۸ روستای تابعه برای همیشه با بخاری و چراغ‌های نفتی خداحافظی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف آن شامل بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز در شرق استان قرار دارد که نیم‌سال دوم سال سرمای زیر صفر درجه را بارها و بارها تجربه می‌کنند و بر اساس گزارش‌های هواشناسی دمای برخی نقاط این منطقه در زمستان تا ۲۰ و حتا ۳۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد.

گودرزی اضافه کرد: پروژه گازرسانی به این شهر به دلیل توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی منطقه، یکی از خاص‌ترین طرح‌های زیرساخت گازرسانی در لرستان از حیث ضوابط فنی و اجرایی بود.

وی اظهار داشت: ۱۵۲ کیلومتر خط تغذیه در این منطقه بیشتر با زیر بنای سنگی و با عبور از رودخانه‌های خروشان اجرا شده و پس از اشتراک‌پذیری، ۶ ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت‌های مختلف نصب می‌شود.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.