پیش‌بینی خرید ۲۵ هزار تُن بذر گندم برای سال جاری

شناسه : 11368 ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای سال جاری خرید ۲۵ هزار تن بذر گندم پیش‌بینی شده اما تنش خشک‌سالی باعث شده در تهیه ارقام دیم ویژه مناطق سرد با کمبود بذر در زمان کاشت مواجه شویم.
پیش‌بینی خرید ۲۵ هزار تُن بذر گندم برای سال جاری
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، اسفندیار حسنی‌مقدم در دیدار با مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌آباد، رؤسای ۷ مرکز جهادکشاورزی حوزه شهرستان خرم‌آباد و کارشناسان بذر و نهال، اظهار کرد: روسای مراکز موظف هستند با شناسایی ۳۰۰ هکتار از مزارع دارای بذر مرغوب، نسبت به خریداری حداقل ۵۰۰ کیلوگرم بذر گندم توسط هر مرکز و در مجموع بیش از ۳ هزار تن بذر مرغوب با پایه بذر گواهی شده اقدام نمایند.

وی افزود: برای تهیه سایر بذور از جمله بذر دیم و آبی مناطق گرم و بذر آبی مناطق سرد استان مشکلی وجود ندارد اما برای تهیه بذر گندم دیم ویژه مناطق سرد در کل کشور با کمبود مواجه هستیم و جهت رفع این مشکل باید از بذور مرغوب با پایه بذر گواهی شده سنوات گذشته استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: ضرورت دارد شناسایی مزارع مرغوب، رصد و پیگیری حمل بذر از مراکز جهادکشاورزی تا انبارهای شرکت خدمات حمایتی با نظارت مستقیم مسئولین مراکز خدمات انجام شود.

حسنی‌مقدم در پایان گفت: برای سال جاری خرید ۲۵ هزار تن بذر گندم پیش‌بینی شده اما تنش خشک‌سالی باعث شده در تهیه ارقام دیم ویژه مناطق سرد با کمبود بذر در زمان کاشت مواجه شویم لذا کشاورزانی که برایشان امکان‌پذیر است توصیه از محل برداشت مزارع سال جاری نسبت به تهیه بذر خود مصرفی برای کاشت پاییزه اقدام نمایند.

 

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.