هر کس به دین خدا تمسک جوید قطعاً به راه مستقیم هدایت شده است

شناسه : 19742 ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هر کس به دین و کتاب خدا تمسک جوید قطعاً به راه مستقیم هدایت شده است.
هر کس به دین خدا تمسک جوید قطعاً به راه مستقیم هدایت شده است
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با اشاره به آیه ۳۳ سوره «لقمان»، «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ وَاخْشَوْا یَوْمًا لَا یَجْزِی وَالِدٌ عَنْ وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَنْ وَالِدِهِ شَیْئًا ۚ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ فَلَا تَغُرَّنَّکُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَلَا یَغُرَّنَّکُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ، اظهار کرد: تقوا مربوط به همه است، از آدم تا خاتم، از خاتم تا روز قیامت، تقوا بهترین توشه و همراه انسان است برای روزی که پدر برای فرزند و فرزند نسبت به پدر نمی‌تواند کاری انجام دهد، هیچ کسی دادرس کسی نیست.

وی با بیان اینکه در این آیه به دو امر دوری از گناه و همچنین زندگی دنیوی شما را فریب ندهد، تاکید شده است، افزود: از طرف دیگر شیطان شما را وعده دروغ ندهد، در روز قیامت هر کس گرفتار کار خودش هست، در آن روز پشیمانی و عذرخواهی فایده‌ای ندارد، تا در این دنیا هستیم اصلاح و بازگشت فایده دارد، همه اسباب و سبب‌ها بریده می‌شود، روز قیامت، روز غربت و تنهایی است، کسی از غربت و تنهایی خارج می‌شود که عمل صالح همراهش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه راه مستقیم را باید شناخت گفت: در آیه ۱۶۱ سوره «انعام» تاکید شده: پیغمبر بگو پروردگارم من را به راهی راست هدایت کرد، دینی که استوار است، همان آئین حق گرای ابراهیمی، ابراهیم از مشرکان نبود.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: آنچه پیامبر می‌فرماید: آموزه‌های وحیانی خداوند است، هدایت از آن خداوند است، حتی هدایت پیامبران هم به خداوند منصوب است، سررشته هدایت به خداوند بر می‌گردد، انبیا هم با هدایت خداوند راه مستقیم را طی می‌کنند و هدایت از شئون ربوبیت است.

وی با اشاره به اینکه اساس ادیان آسمانی بر توحید و یگانگی خدا نهاده شده است، بیان کرد: راه نجات همان راه صراط مستقیم است، در آیه ۶۱ سوره «یاسین» نیز بحث صراط مستقیم است و دوری از اطاعت شیطان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه خداوند توسط پیامبران از راه عقل و فطرت از همه انسان‌ها پیمان گرفته است که عبودیت خداوند را ادا کنند، گفت: روز قیامت، روز جدایی مجرمین و گناهکاران از مؤمنین و صالحین است، این جدایی هم بر اساس عدل خدا است، مؤمن و فاسق یکسان نیستند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در آیه ۱۰۱ سوره «آل عمران» باز هم به بحث صراط مستقیم اشاره شده و تاکید کرده که چگونه شما به خدا کفر می‌ورزید در حالی که آیات خداوند بر شما تلاوت می‌شود و رسول خدا هم در بین شما است؟ گفت: شما هم راهنما دارید و هم مسیر دارید، هر کس به این دین و کتاب خدا تمسک جوید قطعاً به راه مستقیم هدایت شده است.

وی با بیان اینکه کتاب به تنهایی برای رسیدن به مقصد کفایت نمی‌کند، باید راهنما هم باشد گفت: حدیثی که مورد اتفاق شیعه و سنی است می‌فرماید که رسول خدا فرمود که کتاب خدا و عترت من در بین شما است تا روز قیامت، راه خدا به روی همه باز است، هر مسیری که انسان برود و آن مسیر منتهی به عبودیت خدا نشود انحراف است، پیدا کردن راه مستقیم خیلی مهم است و نتیجه تکیه به خدا، صراط مستقیم است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.