نرخ بالای بیکاری رمق جوانان جویای کار را گرفته است/لرستان از توسعه نیافتگی رنج می‌برد

شناسه : 6050 ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۴
ماژین‌نیوز، نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این استان از توسعه نیافتگی رنج می‌برد، گفت: نرخ بالای بیکاری در طول سالیان متمادی رمق خانواده و جوانان جویای کار را گرفته است.
نرخ بالای بیکاری رمق جوانان جویای کار را گرفته است/لرستان از توسعه نیافتگی رنج می‌برد
پ
پ

حجت الاسلام سید” احمدرضا شاهرخی” در دیدار با محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری افزود: لرستان سابقه درخشانی در مبارزه با ضدانقلاب داخلی دارد و ۶ هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم این نظام کرده است.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های لرستان تصریح کرد: ۸۰۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز و مقام نخست تولید برخی محصولات باغی و حبوبات فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی خدمات ارزشی و قابل تقدیری در ۴۰ سال گذشته به لرستان ارائه داده اما این استان همچنان از توسعه نیافتگی رنج می‌برد و  نرخ بالای بیکاری آن در طول سالیان متمادی رمق خانواده و جوانان جویای کار را گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: کارخانه‌ها و صنایعی که برخی از آنها حتی به مرحله افتتاح و شروع به‌کار نرسیدند و یا نیمه کاره رها شدند که امروز تنها نامی از آنها باقی است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: تعطیلی کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی موجب بیکاری  عده زیادی شده و نبود صنایع تبدیلی برای هزاران تن میوه، حبوبات و غلات فرصت توسعه را از لرستان گرفته است.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان خسارات باقی‌مانده از سیل که به زیرساخت‌ها، ابنیه، اصناف و بازاریان به ویژه در پل‌دختر وارد شد و مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

وی گفت: عدم تخصیص آب به میزان کافی و لازم از سوی وزارت نیرو از دیگر مشکلات مهم لرستان است به طوری که نرخ زمین‌های آبی در لرستان ۲۳ درصد و متوسط کشوری ۴۶ درصد است.

امام جمعه خرم‌آباد با انتقاد از عدم وجود شبکه آبیاری برای بیش از ۲۰ دشت وسیع لرستان گفت: سدهای در دست احداث  تکمیل نشده به طوری‌که سیل پارسال موجب خسارات فراوانی به لرستان و خوزستان شد.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار داشت: نتیجه این موارد آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، قاچاق موادمخدر، طلاق  وسرقت است  در حالی‌که می‌توان با برنامه‌های مصوب و عملیاتی اجرایی کوتاه، میان و بلند مدت با همکاری افراد مجرب و دانا تحول مفید وارزشمندی در لرستان رقم زد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه درخواستی استاندار لرستان  برای امور فوری بازسازی سیل که مورد موافقت رییس جمهوری قرار گرفته است ابلاغ و تخصیص داده شود.

وی خواستار تخصیص ردیف بودجه سالانه به میزان کافی شد و افزود: لرستان باید  از بودجه‌های متمرکز ملی که در اختیار نهاد  ریاست جمهوری و وزارتخانه است برای رسیدگی به حل مشکلات مالی  و کارخانه‌ها و کارگاه‌های نیمه کاره بهره بیشتری ببرد.

وی تصریح کرد: همچنین اختصاص بودجه و اعتبار کافی از طریق وزارتخانه‌های مرتبط جهت احداث صنایع تبدیلی، ایجاد پایانه سنگ و جبران خسارت هفت هزار میلیارد تومانی سیل  برای لرستان ضروری است.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی به  مردم لرستان و نماینده ولی فقیه در این استان گفت: مردم لرستان نجیب، شریف ، بافرهنگ، کوشا و شایسته خدمات فراوانی هستند

وی برخی تنگناهای موجود در کشور را حاصل دشمنی آمریکا برشمرد و افزود: نامه نماینده ولی فقیه دربرگیرنده مشکلات استان و راه‌های برو‌ن‌رفت است که به رییس جمهوری تقدیم می‌شود.

وی برای حل مشکلات مطرح شده قول مساعد داد و گفت: تخصیص ۲۹۰ میلیارد تومان جبران خسارت سیل که جنبه فوری برای بازسازی دیوار ساحلی برخی شهرهای استان و احداث پل‌های ضروی دارد پیگیری خواهد شد.

 

انتهای‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.