میانگین برداشت زردآلو در لرستان بیش از ۱۰ تُن در هکتار است

شناسه : 23907 ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۶
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میانگین برداشت زردآلو در کشور حدود ۴.۵ الی پنج تن در هکتار و این میزان در استان بیش از ۱۰ تن در هکتار است.
میانگین برداشت زردآلو در لرستان بیش از ۱۰ تُن در هکتار است
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، سید عماد شاهرخی گفت: لرستان با سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغات زرد آلوی مثمر سالانه ۳۶ هزار تن میوه زردآلو با کیفیت روانه بازارهای کشور می کند که مناطق مرووک و دو خواهران شهرستان دورود با یک‌هزار هکتار باغات متمرکز زردآلو یک سایت بی نظیری در کشور هستند.

وی به سه برابری میانگین برداشت طلای ناب فصل تابستان در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: میانگین برداشت زردآلو در کشور حدود ۴.۵ الی پنج تن در هکتار و این میزان در لرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار و میانگین برداشت در مناطق مرووک و دو خواهران شهرستان دورود سه برابر میانگین تولید در کشور یعنی ۱۵ تن در هکتار است.شاهرخی گفت: یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصلاح و توسعه باغات در اراضی شیب دار با میزان پراکنش ۲۵۰ میلیمتر بارندگی در سال است. خوشبختانه سال گذشته با اختصاص ۵۰۰ هکتار از این اراضی به توسعه باغات، لرستان مقام نخست کشور از این حیث را بدست آورد.

وی ادامه داد: نیمی از این رقم یعنی میزان ۲۵۰ هکتار از اراضی شیب داری که مستعد توسعه باغات زردآلو در مناطق مرووک و دو خواهران بود به تولیدکنندگان این روستاها واگذار شد.

شاهرخی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان به منظور ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی کشاورزی استان حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: به همین منظور مجوز ۲ واحد تبدیلی و تکمیلی در سایت باغستان‌های زردآلوی شهرستان دورود صادر شده که یکی از این واحد ها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.