ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی

شناسه : 25703 ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی این استان خبر داد.
ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، علی سالاروند با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی در زمین‌های کشاورزی ممنوع است و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول به دلیل اینکه موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی برای شهروندان می‌شود ممنوع می‌باشد.

وی افزود: طبق این ماده قانونی، انباشت پسماندهای بیمارستانی، صنعتی، خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها همچنین سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

سالاروند اذامه داد: در صورت هرگونه اقدام در این خصوص متخلف حسب مورد و بر اساس ماده قانونی مزبور ضمن معرفی به مراجع صالحه قضایی به جزای نقدی ۶۰ تا ۲۴۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: سوزاندن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی علاوه بر ایجاد آلاینده‌های هوا، تشدید تنگی نفس(آسم)، ایجاد برونشیت و سایر بیماری‌های تنفسی موجب سرایت آتش به جنگل‌ها و مراتع خواهد شد و به همین دلیل با افراد خاطی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

سالاروند از همه کشاورزان تقاضا کرد در این زمینه با ادارات همکاری نموده و از آتش زدن بقایای گیاهی به دلیل تبعات منفی بسیار، به طور جدی خودداری نمایند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.