فرماندار خرم‌آباد خبر داد:

ممنوعیت خروج محموله‌های غیرمجاز گندم و غلات

شناسه : 10513 ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
 فرماندار خرم‌آباد از ممنوعیت خروج محموله‌های غیرمجاز گندم و غلات از این شهر خبر داد.
ممنوعیت خروج محموله‌های غیرمجاز گندم و غلات
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، جعفر طولابی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان خرم‌آباد به که با دستور کار تمهیدات لازم در بخش کشاورزی شامل برداشت محصولات و کنترل و جلوگیری از کشت محصولات آب‌دوست و همچنین تمهیدات لازم به منظور پیشگیری و اقدامات فوری در اطفای حریق عرصه‌های جنگلی در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در بحث خشکسالی زیان‌های بسیاری به استان و شهرستان ما در اثر این شرایط وارد خواهد شد، وظیفه سازمان‌های متولی در این بین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجهیزات و انجام تمهیدات لازم در جهت کاهش و به حداقل رساندن خسارات می‌باشد.

وی با بیان اینکه با تبیین آثار مخرب و زیان‌بار خشکسالی در همه حوزه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، تاثیر این شرایط در معیشت و امنیت غذایی مردم، افزود: از مدیران همه سازمان‌های متولی خواست مطالعات دقیق و تخصصی برای ارائه راه حل‌هایی در جهت کاهش آثار زیان‌بار این پدیده در بازه‌های مختلف زمانی انجام دهند.

فرماندار مرکز استان در ادامه بر لزوم آموزش الگوی مطلوب کشت به کشاورزان در شرایط کم آبی تاکید داشت و خاطرنشان کرد: خواستار اطلاع‌رسانی دقیق و جلوگیری از کشت محصولات آب‌دوست توسط کشاورزان در مناطق با تنش آبی زیاد هستیم.

طولابی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خشکسالی و کم آبی از جمله علل افزایش ریسک آتش‌سوزی در مناطق جنگلی هستند، گفت: آماده‌باش کلیه سازمان‌های ذیربط و انجام تمهیدات لازم را درجهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌ها  بسیار تاثبرگذار هستند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه شرایط کم آبی منطقه و امکان هجوم دلالان برای خرید و خارج کردن محصولات کشاورزی از استان، خروج محموله‌های غیرمجاز گندم و غلات ممنوع است، تصریح کرد: از نیروی انتظامی و پلیس راه درخواست داریم از خروج بدون مجوز خودروهای حامل غلات جلوگیری کنند.

فرماندار مرکز استان در ادامه بر لزوم اولویت‌بندی مناطق برای برداشت محصولات کشاورزی اشاره و مناطق مستعد آتش سوزی و دارای ریسک درگیری‌های قومی تاکید داشت و افزود: خشکسالی بر کاهش منابع انرژی برق و اصلاح الگوی مصرف در ادارات و کاهش استفاده از وسایل سرمایشی و پرهیز از روشن نگه داشتن این تجهیزات در ساعت غیر اداری بسیار موثر است.

 

 

پایان‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.