مشاهده خارپشت گوش بلند برای نخستین بار در لرستان

شناسه : 21416 ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گونه جانوری خارپشت گوش بلند برای نخستین بار در مله کوه رومشکان کوهدشت مشاهده و ثبت شد.
مشاهده خارپشت گوش بلند برای نخستین بار در لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز؛ علی سالاروند در این رابطه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای نخستین بار یک خار پشت گوش بلند در مله کوه رومشکان توسط وحید امرایی از همیاران و فعالان محیط زیست در حوزه حیات‌وحش مشاهده و ثبت شد. 

وی با اشاره به پراکنش جهانی این‌گونه در قاره آسیا و شمال آفریقا افزود: این گونه تاکنون در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان، گلستان، تهران، اصفهان، خوزستان و کرمانشاه مشاهده شده که با مشاهده آن در لرستان دامنه پراکنش این گونه در سطح کشور وسیع‌تر و فراتر از تصورات قبلی است.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه از این پس می‌توان لرستان را به عنوان یکی از زیستگاه‌های این گونه ارزشمند به شمار آورد، تصریح کرد: خارپشت‌ها پستانداران بسیار مفیدی هستند که در کنترل آفات، به ویژه حشرات و لارو آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌‌کنند.

سالاروند گفت: خارپشت‌ها همه چیز خوار هستند و معمولا از حشرات و سایر بی‌مهرگان و مهره‌داران کوچک مانند موش، جوجه پرندگان، مارمولک، لاشه حیوانات و همچنین میوه‌ها تغذیه و در علفزار و بوته زارهای حاشیه جنگل‌ها، مناطق استپی و مزارع زیست می‌کنند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.