لزوم استفاده از ظرفیت شرکت گاز جهت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی لرستان

شناسه : 20014 ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۰
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت گاز جهت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی در این استان تاکید کرد.
لزوم استفاده از ظرفیت شرکت گاز جهت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جریان دیدار رییس امور ایثارگران شرکت ملی گاز کشور اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه امام خمینی (ره)، مردم و مقام معظم رهبری در حال عبور از گردنه‌های پر پیچ و خم است و پنجه در پنجه مستکبرین انداخته و امیدی در دل محرومان و آزادگان و مسلمانان جهان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به خدمات شایان شرکت گاز در سطح کشور افزود: شرکت گاز خدمات بسیار خوبی را به استان ارایه داشته و روستاهای در با راه‌های صعب العبور و کوهستانی هم گازرسانی شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ما نیازمند ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت هستیم، تصریح کرد: ما به عنوان مذهب تشیع بر آرمان‌های مذهبی خود پایبندیم و جهت و حرکتمان باید به سمت این آرمان‌ها باشد بنابراین نیاز است که ایثار و جهاد و شهادت در بدنه وزارت نفت و شرکت گاز بیش از پیش ترویج پیدا کند.

شاهرخی با تاکید بر لزوم تقویت جامعه ایثارگران ادامه داد: ۲ هزار فرزند شهید بیکار در استان لرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم جامعه ایثارگری که در بدنه شرکت گاز به فعالیت مشغول هستند جایگاه تثبیت شده‌ای پیدا کنند و بخشی هم که قابل جذب هستند، در مورد آنها رعایت عدل و انصاف انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مدیرانی که در بخش‌های مختلف مشغول خدمت هستند سلوک و رفتارشان باید با نام جمهوری اسلامی تناسب داشته باشد، افزود: ما بیش از ۲۰‌ هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داریم که استان ما را فلج کرده و اگر به فعال شوند جهشی خوبی در لرستان ایجاد می‌کنند بنابراین آن دسته از این صنایع که مشکلاتی با شرکت گاز دارند لازم است که با آنها مدارا شود تا مشکلاتشان مرتفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت گاز جهت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان عنوان کرد: ما برخی مساجد نیمه تمام داریم که نیازمند اعتبارات کمی هستند و اگر ظرفیتی از دیگر مجموعه‌ها و خیرینی که می‌شناسید و می‌توانند به تکمیل آنها برای پایداری نظام اسلامی کمک کنند، انتظار یاری و مساعدت داریم.

وی با اشاره به موضوع اصلاح ارز ترجیحی گفت: مردم لرستان نظام جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند و همین باعث شده که برخی از مدیران در گذشته به جای اینکه خدمات بیشتری به اینجا ارائه بدهند ارائه خدمات خود را به جاهای دیگری معطوف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه لرستان نیازمند نگاه نو و جدیدی است، افزود: باید از طرفیت‌هایی که امکان بهره رساندن به استان لرستان را دارند و همچنین ظرفیت گروه‌های جهادی در مسائل فرهنگی، دینی، اقتصادی و ورزشی برای جوانان مستعد اما محروم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به رکود صنایع در لرستان ادامه داد: از مجموع ۵۰۰ هزار خانوار در استان لرستان حدود یکصد هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: این تعداد جمعیتی ۲۰۰ هزار نفری از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان را شامل می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: همین میزان جمعیت هم تحت عنوان یک تبصره از تحت پوشش بودن خارج شده‌اند در حالی که هنوز از لحاظ معیشتی مشکل دارند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ منطقه آسیب پذیر و حاشیه نشین در استان عنوان کرد: گاهی در درون این حاشیه‌ها حاشیه‌ای دیگری درست شده که اسفناک است و اگر بتوانید کمک کنید به رفع مشکلات این مناطق اقدامی بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم توسعه نامتوازنی که در استان‌ها رخ داده به سهم خودمان جبران کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان جزو چهار استان پربارش کشور است، افزود: با این حال فولاد به سمت استان‌های فلات مرکزی رفته که نیازمند آب است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: ۲۳ درصد زمین‌های لرستان آبی است در حالی که متوسط کشوری ۴۶‌ درصد است و ما سرمنشا رودخانه‌های دائمی و فصلی هستیم و پراکنش باران داریم و سدی نیاز است که اینها را نگه دارد و شبکه‌های آبیاری را به سمت زمین‌های ما بیاورد.

وی با اشاره به درآمد حاصل از فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در استان ۱۴ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: اگر زمین‌های ما آبی شود این درآمد به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: برای انار مرغوب کوهدشت نیاز به صنایع تبدیلی داریم، برای تبدیل ۳۰ هزار تن انجیر مرغوب پلدختر و زیودار نیاز به صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به ظرفیت ۴۰ هزار تنی تولید آبزیان استان لرستان، گفت: لرستان نخستین استان غیرساحلی است که رتبه نخست کشور را در تولید آبزیان دارا است اما صنایع تبدیلی لازم را در این زمینه نداریم و بنیاد شهید و شرکت مادر تخصصی کوثر می‌توانند کمک کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به در پیش بودن برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار شهید روحانی کشور در استان قم افزود: ۵۴ شهید از شهدای روحانی کشور از جمله شهید سید فخرالدین رحیمی متعلق به استان لرستان است که بنا داریم گرامیداشت شهدای روحانی استان را هم به صورت جداگانه برگزار نماییم.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.