ضرورت ایجاد شغل پایدار برای بانوان روستایی

شناسه : 14582 ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اگر ده درصد زنان روستایی بدون سرپرست باشند جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر است که باید با برنامه‌ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار برای آن‌ها باشیم.
ضرورت ایجاد شغل پایدار برای بانوان روستایی
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری ماژین‌نیوز، اسفندیارحسنی مقدم در دیدار با سفیر سوئد و نمایندگان دفتر توسعه ملل متحد در لرستان که با هدف ارزیابی طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار و کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده از کرونا در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، بروجرد و دلفان انجام شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در زمینه توسعه روستاها یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان بوده، اظهار کرد: محور و مدار توسعه استان بر اساس سند آمایش سرزمین بخش کشاورزی و دامپروری است، تولیدات این بخش در مقایسه با چهل سال گذشته از ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون تن رسیده یعنی حدود شش برابر و در زمینه تولید میوه‌ها از ۵۰۰۰ تن به ۳۲۰ هزار تن یعنی ۶۵ برابر که قابل توجه است.

وی افزود: حجم تولید محصولات آبزی‌پرور از جمله ماهیان سردابی، گرمابی و خاویار از ۱۲۰۰ تن به ۲۸ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه درآمد و معیشت کشاورزان و دامپروران ظرف این سال‌ها افزایش پیدا کرده، هر چند نواقص و کمبودهایی هم داریم که برنامه‌هایی برای رفع آنها در دستور کار داریم، ادامه داد: حدود ۳۶ درصد جمعیت  لرستان یعنی ۶۵۰ هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند، که پنجاه درصد یعنی حدود ۳۲۵ هزار نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر ده درصد بانوان روستایی بی‌سرپرست باشند جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر است که باید با برنامه‌ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار برای آنها باشیم، در آموزه‌های دینی زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردار هستند و ما باید دنبال شغل پایدار برای زنان روستایی باشیم.

مقدم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ده میلیون دلاری که شما عنوان می‌کنید برای ده هزار نفر شغل ایجاد می‌کند تحقق پیدا نخواهد کرد، زیرا ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی بطور متوسط به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، با این ده میلیون دلارتنها پنج درصد از اعتبار مورد نیاز یک شغل را تامین می‌کند، افزود: این اعتبار می‌تواند به بهبود معیشت زنان روستایی کمک کند، که انتظار ما همراهی شما با همکاران ما در جهاد کشاورزی است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.