راه‌اندازی سه پایگاه انتقال خون در لرستان طی هفته دولت

شناسه : 22066 ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: به مناسبت هفته دولت ۳ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و سلسله راه‌اندازی می‌شوند
راه‌اندازی سه پایگاه انتقال خون در لرستان طی هفته دولت
پ
پ

به گزارش مازین‌نیوز؛ دکتر علی سوری امروز با اشاره به افتتاح چهار پروژ انتقال خون در استان گفت: به مناسبت هفته دولت ۳ پایگاه انتقال خون درشهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و سلسله و همچنین سردخانه منفی ۳۰ درجه نگهداری پلاسما شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در استان لرستان تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز فعال بودند که با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌ها و جمعیت استان افزایش تعداد مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در استان ضروری بود.

مدیرکل انتقال خون لرستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های دورود، ازنا، نورآباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.

سوری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده هفته دولت امسال ۳ پایگاه در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و سلسله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با افتتاح پایگاه‌های یاد شده در هفته دولت ۱۱ پایگاه انتقال خون در ۹ شهرستان استان فعال می‌شوند.

دکتر سوری از افتتاح سردخانه نگهداری پلاسما در استان خبر داد و گفت: سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شهرستان الیگودرز با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما ، در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیر کل انتقال خون لرستان بیان کرد: در حال حاضر در استان چهار سردخانه نگهداری پلاسما در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد فعال هستند و با راه‌اندازی سردخانه نگهداری پلاسما شهرستان الیگودرز این سردخانه‌ها به ۵ سردخانه می‌رسد.

وی از افزایش تعداد اهدا کنندگان خون بار اولی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدا کنندگان بار اولی در استان ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون لرستان خاطر نشان کرد: خوش‌بختانه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های انجام شده حضور جوانان با شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طی ۵ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.