خرید بیش از دو هزار تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان لرستانی

شناسه : 24203 ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از خرید بیش از دو هزار تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این استان خبر داد.
خرید بیش از دو هزار تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان لرستانی
پ
پ

به گزارش خبرنگار ماژین نیوز، حجت اله بیرانوند در نشست با رسانه های لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کردیم که نسبت به سال قبل تا امروز ۱۰۷ درصد رشد را نشان می دهد، اظهار کرد: البته این در صورتی است که پیش بینی داریم که امسال ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم و ۱۰۰ هزار تن مازاد نیاز استان ذخیره کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از دو هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری کردیم که ۵۶ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد، افزود: سال گذشته  ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل هفت هزار تن برنج و ۶ هزار تن شکر و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۵۰۰ تن کالا در اختیار شبکه توزیع قرار داده‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ظرفیت سیلوهای نگه‌داری غلات در استان ۸۵۰ هزار تن  بوده و این میزان حدود ۳ برابر نیاز ذخیره سازی استان است.

بیرانوند افزود: همچنین ۱۳ کارخانه آرد استان نیز ۷۰۶ هزار تن ظرفیت دارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرانه مصرف نان در لرستان ۱۲ کیلوگرم است، گفت: از آغاز اجرای طرح سهمیه‌بندی آرد نانوایی‌ها تاکنون،۹۰ تن از سهمیه نانوایی های متخلف کم شده که در مقایسه با مصرف سالانه ۲۷۸ هزار تن آرد بسیار ناچیز است.

بیرانوند با بیان اینکه در فرهنگ ما نان از اهمیت و جایگاه ارزشمندی برخوردار است، گفت: این در صورتی است که وظیفه و مسئولیت ما، خرید گندم از کشاورزان و تحویل به کارخانه آرد و حمل آن تا در نانوایی است.

پایان خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.