تولید بیش از ۳۱ میلیون مترمکعب آب‌آشامیدنی در لرستان

شناسه : 25701 ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰ منبع : ایرنا
مدیرعامل آب‌وفاضلاب لرستان از تولید بیش از ۳۱ میلیون مترمکعب آب‌آشامیدنی در این استان طی سال‌جاری خبر داد.
تولید بیش از ۳۱ میلیون مترمکعب آب‌آشامیدنی در لرستان
پ
پ

به گزارش ماژین نیوز، یاسر اکبریان با بیان اینکه سه تا پنج درصد از مشترکان آب استان بیش از ۲ برابر الگو، مصرف دارند که به صورت پلکانی مشمول جریمه های سنگین و میلیونی خواهند شد اظهار کرد: این مشترکان چنانچه مصرف خود را کاهش ندهند با اخطار و و سپس قطع آب مواجه و جریمه می‌شوند.

وی افزود: طی سه ماهه ابتدایی امسال بیش از ۳۱ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی و سالم در استان تولید شده در حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۰ میلیون مترمکعب بوده است و اکنون افزایش سه درصدی دارد.

اکبریان کل تولید آب شبکه لوله‌کشی لرستان در سال گذشته را ۱۸۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: آب لوله‌کشی استان از ۶۴۱ حلقه چاه، ۱۷۶ باب چشمه و ۱۷ دهنه قنات تولید و در نهایت ۶۴ درصد آب شبکه از طریق چاه، ۳۴ درصد از طریق چشمه و ۲ درصد نیز توسط قنات‌ها تامین می‌شود.

وی متوسط سرانه تولید آب در استان را ۲۲۶ لیتر دانست و تصریح کرد: این مقدار آب به ازای هر روز است که در فصول گرم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مشترکانی که در طول بازه زمانی ۴۵ روزه ۲۴ مترمکعب مصرف داشته باشند به عنوان کم مصرف شناخته می‌شوند عنوان کرد: همچنین سرانه مصرف آب لوله‌کشی برای هر نفر در استان طی شبانه‌روز ۱۷۱ لیتر است در حالی که مصرف استاندارد کشور ۱۵۰ لیتر می‌باشد.

اکبریان عمده‌ترین برنامه‌های گذر از تنش آبی در تابستان امسال را حفر و تجهیز چاه‌های جدید، مدیریت فشار شبکه، پیمایش و نشت‌یابی فعال شبکه و خطوط، تکمیل پروژه‌های خطوط انتقال آب، به‌سازی و بازسازی تاسیسات عنوان کرد.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.