توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود

شناسه : 18154 ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۴۵
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه این بخش موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود.
توسعه زیرساخت‌ها موجب رشد اقتصادی لرستان می‌شود
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، دکتر فاطمه مقصودی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در بروجرد اظهار کرد: برای توسعه متوازن نیازمند زیرساخت‌ها و ایجاد زیربنای اقتصادی هستیم که متاسفانه استان لرستان و شهرستان بروجرد بسیاری از این زیرساخت‌ها را ندارد.

وی با اشاره به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بروجرد، افزود: راه‌اندازی این دانشگاه در شهرستان بروجرد می‌تواند علاوه بر توسعه زیرساخت بهداشت و درمان در استان، موجب رشد و توسعه علمی و اقتصادی بروجرد را فراهم آورد.

نماینده بروجرد در ادامه به اهمیت ایجاد راه‌آهن دورود _بروجرد _ملایر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح علاوه بر اتصال ریاست استان به استان‌های مرکزی و غربی کشور، امکان ترانزیت کالا و بار را به مرزهای غربی فراهم می‌کند.

مقصودی همچنین به طرح تکمیل سد آبسرده اشاره کرد و گفت: متاسفانه این طرح در سال‌های اخیر از رشد خوبی برخوردار نبوده و با پیگیری‌های انجام شده، مجوز ماده ۵۶ جهت ورود سرمایه‌گذار یا مشارکت بانک‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به طرح تخصیص یافت اما باید با حضور سرمایه‌گذاران و حمایت بیشتر دولت این طرح را با هدف تامین آب شرب بروجرد در درازمدت فعال و به بهره‌برداری برسانیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل ورزشگاه ولایت نیز گفت: این طرح نیز با اعتبارات قطره‌چکانی نتوانسته از رشد خوبی برخوردار شود لذا با پیگیری و رایزنی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح در اواخر دولت قبلی اختصاص داده شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های علمی و توسعه دانشگاه‌های این شهرستان را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بروجرد عنوان کرد و اظهار داشت: با اقدامات گسترده و در ماه‌های گذشته ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه آیت‌الله بروجردی اختصاص یافته است.

وی در ادامه نساجی بروجرد را از جمله صنایع مهم و فعال استان و شهرستان دانست و گفت: با پیگیری‌های فراوان و همکاری سرمایه‌گذاران ، فاز دوزندگی این صنعت در حال راه‌اندازی است که در فاز نخست بیش از یک‌صد نفر مشغول فعالیت می‌شوند.

مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: اغلب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این طرح حمایت کرده‌اند اما به دلیل بار مالی فراوان و مشکلات موجود اجرایی نشده که با پیگیری نمایندگان در آینده نزدیک این طرح اجرایی و عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح همسان‌سازی نیز اظهار داشت: دولت و مجلس نیز به دنبال اجرای این طرح هستند تا بتوانیم کارکنان ادارات را از عدالت اجتماعی برابر بهره‌مند کنند.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.