تامین ۵۰درصد بذر گندم آبی و دیم توسط جهاد کشاورزی

شناسه : 5143 ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
ماژین‌نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تامین 50درصد بذر گندم آبی و دیم توسط جهاد کشاورزی استان خبر داد.
تامین ۵۰درصد بذر گندم آبی و دیم توسط جهاد کشاورزی
پ
پ

اسفندیار حسنی‌مقدم در جریان بازدید از شرکت‌های فرآوری بذور گندم آبی و دیم شهرستان کوهدشت اظهار کرد: بیش از ۵۰% بذر گندم آبی و دیم مورد نیاز کشت گندم استان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تامین می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تُن بذر گندم از طبقات مختلف شامل، پرورش ۳، مادری و گواهی و خریداری شده و هم‌چنین با باقی‌مانده ٣٢٠٠تُن بذر گندم از سال گذشته حدود ۲۱ هزار تُن بذر اصلاح شده به‌منظور کشت این محصول در سال‌جاری بین کشاورزان توزیع شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و یارانه تخصیص یافته برای تولید بذر اصلاح شده، سازمان‌های وابسته موظف به تأمین ۳۰ درصد نیاز بذر گندم دیم و ۵۰ درصد گندم آبی هستند، ادامه داد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیش از سهمیه ابلاغی و در مجموع بیش از ۵۰ درصد بذر مورد نیاز استان را تامین نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه نیاز کل استان به بذر گندم آبی و دیم ٤٠ هزار تُن است، خاطر نشان کرد: لذا کشاورزان مابقی بذر مورد نیاز خود را از بذور خود مصرفی مطمئن که دارای قوه نامیه و درجه خلوص بالایی بوده بوجاری سپس ضد عفونی و استفاده کنند.

 

انتهای‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.