برطرف کردن مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

شناسه : 18398 ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند مشکلات این قشر را حل کند بنابراین همه در این راستا وظیفه دارند.
برطرف کردن مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: فرهنگ شهادت به معنای سرمایه‌گذاری جان برای حفظ آرمان و ارزش‌های دینی است که اگر به خوبی در سطح جامعه ترویج شود فرهنگ منفعت طلبانه از بین خواهد رفت.

وی از همه مسوولان کشوری و استانی خواست مشکل خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان به ویژه فرزندان آنها را حل کنند، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند مشکلات این قشر را حل کند بنابراین همه در این راستا وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان گفت: میلاد امام عصر (عج) عید بزرگ همه شیعیان جهان است و اعتقاد به منجی بشریت به ما می آموزد که نظم ظالمانه حاکم بر جهان ابدی نیست و برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد نظم ظلم و ستم، گرفتاری، فقر و بیماری در جهان هستیم که این ابدی نیست و از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه شخص منتظر ظهور باید خود و جامعه را به مهدویت نزدیک کند ادامه داد: ایمان به خدا، پیروی از دستورات فرستادگان الهی، قسط و عدل، برابری و اخوت، عزت و شرف در جامعه مهدویت حاکم است.

وی افزود: جامعه مهدوی از همه امکانات علمی و فناورانه در جهت رفاه و آسایش عموم مردم استفاده می‌کند و استرس و اضطراب در آن جای خود را به نشاط و سرور خواهد داد.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین به تولد علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی باید با ایثار و از خودگذشتگی، عبادت، اعتقاد به دین و دیانت، حق طلبی حضرت علی اکبر را سرمشق خود قرار دهند.

وی افزود: این جوانان بر اساس گام دوم انقلاب وظیفه سنگینی بر عهده دارند که باید در این راستا بتوانند با تلاش علمی و آموزشی، قدم‌های خوبی بردارند.

شاهرخی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر جهاد تبیین، قوی شدن ملت و دولت، مستقل بودن قوه مجریه و مقننه تاکیداتی داشتند که امید می‌رود با این فرموده، مسیر برای همه روشن شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای چندمین بار تاکید داشتند که قوه مقننه در اجرائیات قوه مجریه دخالتی نداشته باشد و مشاهده شد در برخی از  استان‌ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی اعلام کردند در انتصاب مدیران و زیر مجموعه‌های آن‌ها دخالت نخواهند داشت.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.