برخورد با گران‌فروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد

شناسه : 21328 ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: قیمت کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های متولی به صورت روزانه رصد شود و برخورد با گران‌فروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد.
برخورد با گران‌فروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد
پ
پ

ه گزارش ماژین‌نیوز؛ حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی با بیان اینکه مبارزه با گران‌فروشی باید از درون کارخانه و جاهایی که کالاها تولید شده، آغاز شود. اظهار کرد: نرخ کالاها باید از کارخانجات معین مصوب شود و به اطلاع مردم برسد که این کالاها با چه قیمت‌هایی در کارخانه‌ها تولید و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلف در سطح بازار استان و کشور علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته وجود دارد که باید با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام شود، افزود: قیمت کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های متولی به صورت روزانه رصد شود و برخورد با گران‌فروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرامیداشت سالروز حجاب و عفاف و قیام خونین مسجد گوهرشاد گفت: عفاف از سجایا و خصلت های اخلاقی است و باید گفت، حجاب پوشش ظاهری و عفاف عالم درونی است که انسان را از گناه حفظ می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه بانوان آگاه، مومنه و بصیر ما در محلات اجتماعاتی را شکل بدهند، علاوه بر فضای مجازی در تعظیم شعائر الهی و حجاب و عفاف که بیانگر تقوای درونی و پاکی نهاد و باطن است نیز باید به صحنه آمد، افزود: تقوا و پاک دامنی باید به فضای حقیقی بپیوندند، حجاب و عفاف را باید عموم مسلمین بر سر دست بگیرند، همان رویداد مبارک و فضای ارزشی که در رابطه با «سلام فرمانده» بر کشور حاکم شد، در رابطه با حجاب و عفاف نیز باید صورت گیرد، خانواده‌ها، پدران، مادران، دختران و پسران توجه کنند که حجاب یک واجب شرعی و ضروری است.

وی تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در محلات را ضروری دانست و ادامه داد: دشمنان نظام با شبکه‌های گوناگون به دنبال تبلیغ فساد و بی حجابی در جامعه و در خانواده‌ها هستند که باید در مقابل این شبکه‌ها اقدامات بازدارنده و تهاجمی به شکل نظام‌مند انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی عنوان کرد: این روز پر فضیلت را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و همه هم استانی‌ها و شما نمازگزاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

شاهرخی با بیان اینکه در این روز حجاج قربانی انجام می‌دهند و برای کسانی که در حج نیستند قربانی در این روز مستحب است و سفارش اکید شده این گوشت‌های قربانی به دست جامعه هدف برسد گفت: به یاد حضرت ابراهیم (ع) که فرزند خود حضرت اسماعیل را به قربانگاه برد و هر دو تسلیم و راضی به رضایت خداوند بودند، از آن روز قربانی کردن مرسوم شد.

پایان‌خبر/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.