بانوان ترویج دهنده فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند

شناسه : 20293 ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
سرپرست انتقال خون لرستان با اشاره به باورهای اشتباه اهدای خون بانوان، گفت: بانوان ترویج دهنده فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند
بانوان ترویج دهنده فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند
پ
پ

به گزارش ماژین‌نیوز، دکترعلی سوری امروز در کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ خون به عنوان دارو درآمده و از حالت مایعی درون رگ‌ها خارج شده است اظهار کرد: بیماران زیادی وجود دارند که اساسا درمان آنها با خون است.

وی ضمن تاکید بر افزایش مشارکت مردم استان در اهدای خون افزود: قرارگیری در کریدور تصادفات، افزایش هرم جمعیتی، افزایش بیماری‌های سرطانی و نیاز به پلاکت و همچنین قرارگیری استان در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله از جمله موارد اهمیت مشارکت بالای مردم استان در اهدای خون است.

سرپرست انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت اهدای خون بانوان استان بیان کرد: با توجه به اینکه خود مراقبتی در بانوان بیشتر است به طور یقین خون سالم‌تری دارند ولی متاسفانه علی‌رغم اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند ولی تنها ۵ تا ۷ درصد اهدا کنند خون در کشور بانوان هستند.

سوری با بیان اینکه باورهای غلط مانع اهدای خون بانوان شده است بیان کرد:  بانوان نیمی از جامعه انسانی هستند که نمی‌توان توانایی و استعداد آن‌ها را در اهدای خون نادیده گرفت، شرایط عمومی اهدای خون مانند سن، وزن، فشار خون، درجه حرارت و نبض در زنان تفاوتی با مردان ندارد.

سرپرست انتقال خون لرستان گفت: برخی جوامع اهدای خون را یک کار مردانه می‌پندارند، در حالی‌که زنان یکی از جمعیت‌های سالم و مناسب برای اهدای خون هستند و می‌توانند جزو اهداکنندگان مستمر خون باشند ولی متاسفانه به دلیل باورهای غلطی که وجود دارد، زنان آمار بسیار پایین در اهدای خون دارند.

وی با بیان اینکه با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون تصریح کرد: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

پایان‌خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.